HTML

Holnapi Újság

Hírek, amiket holnap, holnapután és ezer év múlva fogunk olvasni. Vagy akkor is. Ha írna nekünk, ide tegye: holnapiujsag@gmail.com

Rajongj!

Érdekes linkek

Ezek is

Friss topikok

2009.07.03. 12:12 holnapi újság

2046: MÁV - átszervezés üzleti alapon, megszűnő párhuzamosságok

Címkék: politika közlekedés máv 2046

Ötpontos fejlesztési reformtervet fogalmazott meg Wang Koppány közlekedési miniszter. A tárca vezetője azt várja, hogy a nemzeti vasúttársaságnál megkezdődjék az a következetes fejlesztési program, amely egy új, a XXI. század közepi elvárásoknak megfelelő vasutat eredményez.

A miniszter szerint elengedhetetlen, hogy a vasúti, a közúti és a légpárnás tömegközlekedési párhuzamosságokat most már egyszer és mindenkorra felszámolják. Mióta légpárnás siklóbuszok működnek az Eurázsiai Unió támogatásából megvalósult Közlekedésfejlesztési és Általános Látványberuházási Koordinációs Központi Program támogatásával, lényegében érthetetlenné vált a vasutasoknak az az érvelése, hogy vannak az országban csak vonattal elérhető települések. Ezért felülvizsgálják annak a 38 szárnyvonalnak a sorsát, amelyet először mintegy negyven évvel ezelőtt szerettek volna bezárni, ám a szakszervezetek azóta tartó tiltakozásai, valamint az előző, Wang Koppány miniszter szerint "túlságosan puhapöcsű puhakezű" kormányzati közlekedéspolitika miatt megmaradhattak. A vonatoknak természetesen a Volán-társaságokkal való párhuzamos közlekedését is átvizsgálják. Ez már csak azért is fontos, mert a buszközlekedést akár már a 2050-es évek közepére magánkézbe adhatják, ahogyan arra az elmúlt évtizedekben több terv is készült.

Wang fejlesztési programjában kiemelt helyen szerepel a vasúttársaság átszervezése, és működésének üzleti alapokra helyezése. "Fenntarthatatlan, és elfogadhatatlan, hogy a a szervezett közlekedés támogatása ebben az évben már 37,5 kvadrillió forintot emészt fel a költségvetésből, és ennek a pénznek csaknem 90 százalékát, több mint 30 kvadrilliót a MÁV működésének támogatása teszi ki" – fogalmazott a miniszter (elemzők már korábban figyelmeztettek, hogy aligha vezethetjük be a tervezett 2051-es időpontban a rubmát, mert képtelenség lesz a teheráni kritériumokban szereplő 90 százalékos GDP-arányos szintre vinni az államadósságot és 6 százalék alá a költségvetési hiányt, ha a MÁV- és a BKV finanszírozását most már nem alakítják át).

A politikus szerint a párhuzamosságok felszámolása, és a MÁV üzleti alapokra helyezése mellett fontos az utasbarát vasúti közlekedéspolitika megteremtése. Így legkésőbb 2052-től már regionális szintű menetrendek készülhetnek, elképzelhető, hogy az ország egyes térségeiben megjelennek a zónázó vonatok és megpróbálkoznak az ütemes menetrend bevezetésével – ilyen kísérletek az elmúlt évtizedekben többször voltak. A reformprogram része a vonatok eddiginél rendszeresebb és átfogóbb takarítási rendszerének megteremtése, valamint az ingó- és ingatlanvagyon felmérése, és a MÁV átszervezésével annak megfelelő kezelése is. Arról, hogy a jelenlegi 57 ezer MÁV-alkalmazottból hány ember munkahelye szűnhet meg, egyelőre nem mondott számokat Wang Koppány, csak arra emlékeztetett: a vasutas szakmának komoly presztízse és hagyományosan erős érdekérvényesítő képessége van.

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://holnapiujsag.blog.hu/api/trackback/id/tr891224201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.07.03. 13:41:48

Ezek szerint 2046-ban még lesz MÁV, BKV és Volán?
Egy kínai-magyar félvér lesza közlekedési miniszter, romlik a forint, és Ázsiához akarunk majd tartozni? Szép jövő :)

Francescoli · http://smints.blog.hu/ 2009.07.03. 13:58:50

köszönet a szerzőnek, remek írás, igazi magyaros-sírós-nevetős.

részemről "Sándor vagyok... egyebet nem tudok mondani...kérem kapcsojja ki!"

smints.blog.hu/2009/07/01/mi_a_parhuzamos

Ám a lényeg: foglalkoztat minket a dolog! Éljen a Civil Magyarország! Már csak öt-hat évtized a Kánaán...

kamasuka 2009.07.03. 14:04:18

Ne magyarkodjunk!
Wang Koppány helyett inkább írj: v. Kolompár-Mohácsi-Linkenburgersteinerbergermann Pamela Esmeralda Dzsenifert, annak nagyobb a valószínűsége 40 év múlva ..., és MÁV helyett RÁVot ...

Kixx 2009.07.03. 14:12:10

Az a vicc, hogy ez így lesz.

◄ViZion 2009.07.03. 14:23:27

Látom a legfontosabbat a végére hagytad:
"...a vasutas szakmának komoly presztízse és hagyományosan erős érdekérvényesítő képessége van."

Ha miattad lesz sztrájk, öcsém, nem akarnék a helyedben lenni... :)

OkoskaTo:rp 2009.07.03. 14:25:40

Nem lesz 90% a Máv részesedése a költségvetés kiadási oldalából 40 év múlva. Mert 90% a nyugdíjakra fog elmenni.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.07.03. 14:29:07

@OkoskaTo:rp: dehogy, 2026-ban eltörlik a nyugdíjakat. Te nem is tudtad?

pizzaboy 2009.07.03. 14:31:53

Majd Dzseniffer Lo-Pej és lányai/fiai eltartanak minket

Kerti Öröm 2009.07.03. 14:40:03

Zseniális írás! Sajnos sok a valóságalapja.

Amíg nem lesz több szolgáltató a vasúti személyszállításban is, addig semmi nem fog változni, akármilyen átszervezéseket végezzenek. Sajnos egyik hazai párt programjában sem szerepel ilyen elképzelés. Márpedig, ha így folytatjuk, akkor tényleg inkább Ázsiához fogunk hasonlítani.

hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2009.07.03. 14:56:44

Első bejegyzés? Sok sikert, már alig várom a többi posztot, ha azoknak is ez lesz a stílusa :D.

Zsú - Csodanő.hu · http://csodano.hu 2009.07.03. 14:57:33

Imádtam! Még! :))

OkoskaTo:rp: Nem írja a poszt, hogy a költségvetés 90%-a... A közlekedési költségek 90%-áról lenne szó. És szerintem a közlekedésre szánt keretből nem illik nyugdíjra költeni.

max kerekeskocsi-támogatás :D

2046? Mondanám, hogy elteszem addig, majd elolvasom, és fogom a fejem, hogy nem is Wang Koppány, hanem Wang Zalán, de amúgy...

Hajrá. Nekünk. :))

holnapi újság 2009.07.03. 15:11:46

@hasznavehetetlen régensherceg: köszönöm mindenkinek. bejegyzések lesznek, és ilyen stílusúnak szánom őket.

Fosch marshall · http://proletarokkozt.blog.hu/ 2009.07.07. 19:03:38

@OkoskaTo:rp: Addigra jön majd a huszadik Bokros csomag egy kis bajusszal fűszerezve.
süti beállítások módosítása