HTML

Holnapi Újság

Hírek, amiket holnap, holnapután és ezer év múlva fogunk olvasni. Vagy akkor is. Ha írna nekünk, ide tegye: holnapiujsag@gmail.com

Rajongj!

Érdekes linkek

Ezek is

Friss topikok

2009.09.02. 08:21 holnapi újság

2036: Idén a lengepenge vébén indul Talmácsi Gábor

Címkék: sport extrém sport talmácsi gábor motorsport 2036 overdose stefano favaro piero pini

Szédületes lehetőségek előtt állunk, ebben az évben végre kimagaslót alkothat Gábor, csodálatos szakmai körülményeket biztosít neki új csapata ebben az érdekfeszítően izgalmas, adrenalinban gazdag sportágban – ezekkel a szavakkal kezdte mai online sajtótájékoztatóját Talmácsi Gábor menedzsere, Stefano Favaro (aki kérdésünkre nem kommentálta azt az értesülésünket, miszerint tárgyal Overdose-zal a magyar csodaló menedzselésének átvételéről is). Favaro a 34,50 eurós részvételi díjért meghallgatható tájékoztatón bejelentette, hogy Talmácsi ebben a szezonban a néhány éves múltra visszatekintő, főként a fiatalok körében népszerű, ám véres jellege miatt sokat kritizált lengepenge világbajnokságon méretteti meg magát. Gábor a részben magyar érdekeltségű, az egykor a szentesi vízilabdacsapatot üzemeltető cégből multinacionális sportvállalkozássá kinőtt Bodrogi Bau Offshore Info SZVK Team versenyzője lesz.

Mint ismeretes, a lengepenge sportág a 2020-as évek második felében alakult ki, egy, a huszadik században élt cseh - ahogy akkoriban hívták, csehszlovák - sci-fi író, bizonyos Ondrej Neff ötlete nyomán. Neff A Szvang történetének legnagyobb vagánya című novellájában egy olyan korszakról írt, amikor a tizenévesek állnak a szórakoztatóipar produkcióinak középpontjában, és ők mind véresebb és véresebb látványosságokat igényelnek. Az egyik ilyen szórakozás neve a novellában a mangó-jangó, amelyben borotvaéles forgó acéllapokkal tűzdelik tele a pódiumot, és ezek között a kiszámíthatatlanul mozgó pengék között kell görkorcsolyázni. A játékot az EWUS konglomerátum (az Endemol-WaltDisney-Universal-Sony összefogás) előbb egy virtuális pályán valósította meg, lényegében változatlan feltételekkel, majd, mint az köztudott, a 2020-as évektől kelet-ázsiában elindultak az első ilyen illegális versenyek, a sportágat az angol korcsolya (skate) és sabres (szablyák) szavakból képezve skabresnek nevezték el, amit a néhány éve szlovák mintára megalkotott magyar nyelvtörvény miatt kellett itthon lengepengének elnevezni, utalva arra, hogy a pályán pengék lengenek. A sportág 2029-től vált legálissá, de úgy, hogy a szabályokat átdolgozták: a szablyák elvileg nem okozhatnak nyolc napon túl gyógyuló sérüléseket.

Az idei 19 futamos világbajnokságon 28 versenyző indul, köztük a már több sportágban is bizonyított magyar tehetség. A győztes 250 pontot kap, de mindenki, aki épen beér a célba, részesül 25 pontban. Stefano Favaro azt mondta, a világbajnokság lebonyolítási és pontozási rendje beleilleszkedik a Talmácsi-menedzsment stratégiájába: lehetőleg olyan versenyen kell részt venni, amelyen minél több induló kap biztosan pontot, valamint ezzel összefüggően bőséges javadalmazást. Ez a szemlélet a 2000-es évtized végén alakult ki, amikor Talmácsi olyan motoros világbajnokság mezőnyében szerepelt, ahol első 10 pontját úgy szedte össze, hogy minden alkalommal utolsóként ért célba.

A következő évtizedekben – miután a motorsportban kortársak, versenykategóriák, majd csapat nélkül maradt – ezért Talmát Favaro több sportágban is favorizálta. Egy ideig Favaro a magyar sportéletben szintén jól ismert Piero Pini segítségével a magyar labdarúgás élvonalbelinek nevezett csapatai valamelyikében szerette volna játszatni Talmácsit, mondván, ott is lehet teljesítmény nélkül milliókat keresni. Később azonban rájöttek, hogy itt túl nagy a konkurencia, ezért váltottak. Először megalapították az rsg (ritmikus sportgimnasztika) férfi szakágát, és Gábor négyszeres magyar, háromszoros kontinens- és világbajnok volt, ám a dicsőség nem sokat ért, mivel az egyszemélyes versenyek nem vonzottak túl sok nézőt, és így szponzort sem.

Ezt követően Favaro gyorsan több, komoly pénzekkel kísért sportágban is kipróbáltatta Talmát: beszálltak a műrepülő-világbajnokságba, kísérleteztek a Forma 1-es indulással is, ezt a tervet, mint emlékezetes, az törte ketté, hogy a FOCA nem járult hozzá a pontszabályok olyan módosításához, miszerint már a rajthoz állásért is járjon 1 garantált pont, és a 26-os mezőny első 25 helyezettje kapjon helyezéséért pontot. Favaróék ezt követően az F1-nél alacsonyabb színvonalú észak-amerikai autóversenyekre nevezte be, ám ott sem sikerült gyökeret vernie. Az észak-amerikai sportpályafutását ezt követően az amerikai futballban, a jégkorongban és a kosárlabdában szerették volna folytatni, ám egyik sportágban sem találtak olyan csapatot, amely vevő lett volna Gábor képességeire.

Az ekkor pszichésen megtört Talma némi regenerálódás után Overdose nyergében készült a nagy visszatérésre, de mivel a magyar csodaló akkor éppen a folyton kiújuló patairha-gyulladással küzdött, Gábor nem tudott bemutatkozni a lovaspályán. Rövid ideig úgy tűnt, hogy a sikerélmények visszaszerzése érdekében a hagyományos magyar sikersportban, kajak-kenuban tér vissza, de a kajak négyesben a legjobb három másik kajakos sem lett volna olyan erős, hogy kompenzálja Talma ottlétét. A vízilabdázókhoz szintén megpróbálták beprotezsálni, ám a ráúszásoknál többször beragadt, a lefordulásoknál a motoros reflexek miatt oldalra dőlt, ami lassította az úszását, a legnagyobb probléma viszont az volt, hogy kiállításait a boxutcában akarta eltölteni.

Favaro ezt követően csábította az extrém sportokon belül is legkockázatosabb lengepenge világbajnokságra. Talmácsi a sajtótájékoztatón azt mondta, nem fél az új megmérettetés és annak durva jellege miatt, "csak a szokásos versenyláz van bennem". Arra a kérdésre azonban sem ő, sem menedzsere nem válaszolt, hogy igaz-e a hír, miszerint Talmára még a 2010-es évek közepén olyan életbiztosítást kötöttek, amely szerint ha Gábor hivatása teljesítése közben halálozik el, a biztosítás kedvezményezettje – a pénzügyi titoktartás miatt csak a személy monogrammját közölték, egy bizonyos S. F.-ről van szó – 500 millió eurót, valamint tíz éven át évi 50 millió eurós javadalmazást kap. Talma ehelyett inkább arról beszélt, hogy bár az első két-három viadalon még szoknia kell a versenyek légkörét, reméli, hogy a szezon közepétől már a középmezőny tagja lehet. "A korcsolyáim nagyon jók, a mérnökökkel a szezon folyamán folyamatosan olyan fejlesztéseken dolgozunk, amelyek a fokozatos előrelépést szolgálják" – fogalmazott.

80 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://holnapiujsag.blog.hu/api/trackback/id/tr11352062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

virágelvtárs 2009.09.02. 09:28:48

De király! 38 évesen én is már, ha nem is legálisan, de lengepengézhetek! Alig várom hogy feltalálják!

kacsa! 2009.09.02. 09:51:59

Az overdose-t már elfelejthetnétek, unalmas.

KPC 2009.09.02. 10:33:03

Nagyon gyenge, erőltetett és egyáltalán nem humoros...Miért kell mindenkinek rászállni Talmára? Attól, hogy most gyengébben megy, letett ő már sokmindent az asztalra (VB), akkor meg a seggét nyalta mindenki, Favaro meg olyan amilyen (én sem kedvelem a stílusát), de nélküle nem jutott volna el idáig sem...Láttál már egyáltalán motort vagy motorversenyt élőben?

vizipipa 2009.09.02. 10:33:10

Ez egy Bagi-Nacsa színvonal. Van néhány rajongójuk, a többiek meg menekülnek előlük.

shorty 2009.09.02. 10:37:28

hú mit fogsz kapni itt mindjárt a ködös szemű Talma rajongóktól :)

Szvesnyikov (törölt) 2009.09.02. 10:39:48

Kifejezetten szellemes írás, sajnos, sok igazság is van benne, én a sztrapacskaexport leállításán röhögtem a legnagyobbat.

Szvesnyikov (törölt) 2009.09.02. 10:40:24

Uhh, ezt nem ide akartam.

szcsongor 2009.09.02. 10:45:26

kacsa! = Overdose fan
KPC = Talma fan

:)

Belabela 2009.09.02. 10:46:52

Hát, ez harmatos. Kicsit csikorog és nagyon csúsztat. De legalább vicces lenne... és nem az.
Tudom, divat most az ilyesmi, de kár volt ezért, na.

fingerbangs 2009.09.02. 10:58:46

sokan kicsit tulertekeltek talmat, kb. ugyanaz a sztori, mint koko
a benak kozott o a kiraly, de igazabol...

Jaffar 2009.09.02. 10:59:44

Szánalmas.
Nem Talmát védem, de mindenki fikázza (tisztelet a kivételnek) öt és ezt mind úgy teszi, mintha ök vmit is letettek volna az asztalra. Már az is nagy dolog, hogy egyáltalán eljutott odáig. Azt meg pláne sokan elfelejtik, hogy VILÁGBAJNOK volt, igaz 2 kategóriával lejjebb, de ez lényegtelen, mert rajta kívül nem sok világbajnokunk van a motorsportban. A másik lényeges dolog sztem az az, hogy amint a reakciókból látszik, nálunk itthon mennyire ért mindenk mindenhez (tipikus magyar gondolkodás) és a valóság meg azt mutatja, hogy gyakorlatilag LÓF*SZHOZ sem értenek a fikázók, nemhogy a motorsporthoz.
Ha ez a post egy évvel késöbb született volna, akkor még megérteném, de így........
Hányadék, minösíthetetlen szar

ddan 2009.09.02. 11:00:47

pedig oriasi es nagyon utos

Talma pedig lehet h letett mar vmit az asztalra es oda jutott ahova mas nem nagyon fog a kozeljovoben, de annak ellenere rossz nezni ahogy minden versenyen meg a kozepmezony is masodpercekkel veri itthon meg eladjak ugy, hogy micsoda Isten hogy megint pontot szerzett...

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2009.09.02. 11:01:12

Teljesen jó írás!

Az elvakult Talácsi Béla fanoknak meg:

1.) ...az köztudott, hogy a magyarországi """""motorsport"""" az évezred üzletének (olajügyek, olajmaffia, stb.) PÉNZMOSODÁJA volt (van, lesz)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aki ezt nem fogadja el az vagy hülye vagy maga is aktív tagja volt (van, lesz) ennek a mocskos olajmaffiózó galerinek!

2.) Aki valóban tisztában van az igazi, nemzetközi nagybetűs MOTORSPORT-tal, az pontosan tudja, hogy a 125-250cm3-is kategória a legpörgősebb, ahol naponta változnak a sztárok és ez a kategória csak egy "jelentéktelen kis epizód", ugródeszka az igazán tehetséges motorsportolóknak az igazi nagykategóriás motorokhoz és versenyekhez.

Szűcslaci 2009.09.02. 11:03:39

Nincs semmi baj a Talmával, csak kicsit nagy a kabát. Az sem neki, hanem inkább a sleppnek. Mondom én ezt, aki egyrészt személyesen ismerem, másrészt ölég sokszor látom élőben. Ennek okából van némi fogalmam a motorsport eme szeletéről. Sokan csak ugatnak a világba, mert látják a közvetítéseket és fingjuk sincs arról, hogy mitől megy a villamos. egy olyan 125-ös Aprilia RSA, amivel a Gabi tavaly ment, ma 262.000.- EUR-ba kerül. Mégegyszer ennyi az üzemeltetése egy szezonban. Tessen elgondolni, ez esetben mennyibe kerülhet egy GP motor? Jó, jó, nyilván baromság az olyan szöveg, hogy a Gabi így rátermett, meg úgy rátermett. Arra nem ráteremnek, hanem vagy megy azonnal, vagy megtanulják. Ha nem ő lenne az utolsó, akkor egészen biztosan lenne más. Nem? Meg kell tanulni menni vele és kell egy kissé huzamosabb ideig kitartó erőnlét. Néha arra lesek figyelmes, hogy a warmupon a középmezőnyben tud menni végig - de az kevesebb kör. Egy ilyen gépben van kipörgés gátló, egykerék gátló, giroscope, ABS - ördög tudja, mi még. Rohadt gyors és csak íven tud tempóban maradni. A Gabi, aki mindig íveken motorozott a 125-össel, miközben mások vágták a kanyarokat, most mániákusan vágja a kanyarokat, mialatt a többiek megpróbálnak íven haladni. Hátha bejön egyszer. Csakhogy így ő a fékezés következtében négyszeresére nőtt tömeget fogja és tartja körönként 10-12 alkalommal - nem csoda, ha elfárad. Ránézésre hamar, de ha bármelyikőnk csak két kört tudna menni azzal a géppel, akkor oxigénsátor lenne a vége. Egészen biztos. Ne higgye azt senki, hogy azért, mert a papától - vagy saját erőből - kapott egy utcai 150 lovas cuccot, akkor már érti, hogy milyen lehet egy GP motor. Fingja nincs róla és nem is lesz. Maximum hallgassa figyelemmel, hogy mit mond akár csak Talma és tanuljon belőle. Alázatot, kérem, alázatot.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2009.09.02. 11:04:27

Aki meg igazán benfentes, az pontosan tudja és ismeri a "sziegetelőszalag" sztorit ami tökéletesen bemutatja Talmácsi Ödön hátterét és édesapjának hihetetlen felkészültségét.

Ugye kedves jaffar?

states 2009.09.02. 11:11:23

Egy tehetséges sportoló, akinek sikerül nem csak saját magából hülyét csinálnia, hanem az M1-ből és annak nézőiből is. Tövig rágjuk vasárnaponként a körmünket, hogy Talma úgy lesz tökutolsó, hogy pontot szerez, vagy úgy, hogy nem...

Ablak 2009.09.02. 11:11:54

Talmácsi a harmadosztály királya volt. Milyen világbajnokság már az, ahol a legjobbak 2 kategóriával feljebb indulnak?

A Karakószörcsög focicsapata megnyeri a megyei bajnokságot, akkor tán Magyar Bajnok lesz?

Talmácsi szép sikereket ért el, de nem az élvonalban. Úgy tűnik az élvonalhoz nagyon kevés a teljesítménye.

Az már csak a motorsport hülyesége, hogy a harmadosztályt is világbajnokságnak nevezik.

KPC 2009.09.02. 11:12:29

@félreértitek már megint:
1. Imádom, hogy mindenki ilyen bennfentes és megoszt velünk ilyen "köztudott" dolgokat bizonyítékok nélkül...tegyük fel azonban, hogy így van. Erről Talma tehet?

2. Ebben alapvetően egyet értünk, de mit csináljunk ha nekünk csak egy Talmácsink van nem 5-6 sztár kategóriánként mint a spanyoloknak vagy az olaszoknak. Az remélem nem baj, hogy drukkolok egy magyar versenyzőnek, még ha nem is ő a legjobb..

Jaffar 2009.09.02. 11:13:39

ABLAK

Szerintem pl ha vki fociban megnyeri az U21-es VB-t, az is valami. Bár nekünk magyaroknak az is el lenne intézve egy kézlegyintéssel.

trombínó 2009.09.02. 11:14:44

Talmácsi tényleg világbajnok meg minden, egy kicsit ront az összképen hogy körülötte 15-16 éves gyerekek is voltak, de annyi baj legyen. Mintha az ovisokkal focizna egy 8.os gyerek. Nyilván gennyesre kereste magát tehát egy kis kritikától nem kell megsértődni. Valószínű hogy "sokan" világbajnokok lettek volna ebben a kategóriában ha ők is ott ragadnak a gyerekek közt.

Ablak 2009.09.02. 11:19:15

Persze, hogy az is valami ha a harmadosztályt, vagy az U21 VB-t nyeri meg valaki.
Apró szépséghiba, ha az ember 26 évesen nyeri meg az U21 VB-t. :)

Ez még így is nagy dolog, de az már az ország, a média és még ki tudja kinek a hülyesége, hogy mindenki azt gondolta, hogy ettől Talma a Világ legjobbja. Nem ő az.
Ő egy nagyon jó motorversenyző, a legjobb magyar motorversenyző, aki ennyire képes. Sose volt és soha nem is lesz sajnos a világ legjobbja.

Jaffar 2009.09.02. 11:21:36

Bohocjános:

Igen, mi mindig meg tudunk magyarázni mindent. Legföképp akkor amikor azt magyarázzuk, hogy mit miért NEM lehet.

Itt a srác, világbaknok volt 125-ben, igaz már sokkal idösebb volt mint a többiek. Kategóriát váltott, ráadásul mindjárt a MotoGP-be és most tanulja a motorját. Még csak azokkal sem tudod összahasonlítani, akik szintugy most kezdtek ebben a kategóriában, mint Talam, mert NEM AZONOS motoron ülnek. Lévén ez egy technikai sport, itt elsö a motor és csak utána jön a fahrer. Adjatok neki egy évet és akkor jogos lesz a fika. A legjobb meg az, amikor azt fikázzák, hogy mit és miért és mikor nyilatkozik. No persze nem ingyen. Ez a való világ kérem és nem a szocializmus, ami még mindig a fejekben lelend.

blacklord 2009.09.02. 11:22:12

Szerintem is kicsit kemény a verdikt - azért még adhatnátok neki némi időt, mielőtt így rászálltok. Nyilván rohadt nehéz bármilyen sport élmezőnyében valamit alkotni, ha valaki ilyen kis országból jön. Én inkább a kevésbé sikeres honfitársak buzdítását érzem helyénvalónak, hiszen van még elég más ismert ember, akit lehet szapulni - és akinek nem árt annyira. Lehet itt szó akárkiről - Baumgartner, Szávay, Talma, Kokó, akárki. Ők azért nem azok a nyloncelebek, akik semmit se tesznek le az asztalra - igenis küzdenek és tesznek a sikerért, ami miatt így rájuk szállni szerintem kicsit parasztság - de ezt a poszt szerzője úgyse értené meg.

Jaffar 2009.09.02. 11:23:44

Ablak

Egyetértek, de ez semmit sem von le az eddigi teljesítményéböl. Amint látjuk Rossiból is csak egy van a világon.

hoseman 2009.09.02. 11:38:13

baumgartner zsóótikán kívül mindenki látta hogy massát fejbebaszta a rugó...még az a szerencsétlen szujó zoli is

newnt55 2009.09.02. 11:40:23

Baumgartner, Szávay, Talma, Kokó

Én Baumgartnerre büszke voltam, de szar volt a kocsija. Szávay olyan hullámzó mint egy hullámvasút, tucatteniszező, Talmának elcseszték a menedzselését sok neki ez a motogp és sajnos ez így marad. Kokó meg amit box néven művelt az nem box volt. Legalábbis a profik között.

hoseman 2009.09.02. 11:45:48

kokót csákóóón annak idején szinte 'kivégezte':)))) kokó bászdmeg...mennyé' síelni a zertéjjelklubbal

hoseman 2009.09.02. 11:47:22

baumgátnerre tényleg büszkék lehettünk....ostobább létformát ritkán látni

El Argentino 2009.09.02. 11:47:27

Az írás jó és vicces. Talmánál meg a médiacirkusz a hunyó. Nem kell beállítani világverőnek.

El Argentino 2009.09.02. 11:48:46

@hoseman: "baumgartner zsóótikán kívül mindenki látta hogy massát fejbebaszta a rugó...még az a szerencsétlen szujó zoli is " XDXD jobb mint a poszt!! XD

newnt55 2009.09.02. 11:51:26

Szávay 6:2, 6:2 arányban kikapott a US Openen.
Na annak is annyi.
De azért Talmácsinak drukkolok.

hoseman 2009.09.02. 11:52:45

baummgarrtnerr: inkább úgy hangzik mint valami építőanyagkereskedés mintsem "gyilkos" autóversenyző..

hoseman 2009.09.02. 11:55:36

@newnt55: Szávay 6:2, 6:2 arányban kikapott a US Openen.
Na annak is annyi.

:))))))

hoseman 2009.09.02. 11:57:05

és csonttörő? a jani....azzal mivan??

newnt55 2009.09.02. 12:00:16

Csonttörő is ment a levesbe. Csontlevesbe.
Nincs már nemzetközileg jegyzett sportolónk sajnos.

Muad\\\'Dib 2009.09.02. 12:03:48

"Nincs már nemzetközileg jegyzett sportolónk sajnos."
Nyugtass meg, hogy csak poénkodsz...

hoseman 2009.09.02. 12:07:12

a szórakozóhelyek is bezárnak tízkor...kész..

newnt55 2009.09.02. 12:09:56

Csak poénkodtam, hiszen ott van a détáridöme. :-)

Muad\\\'Dib 2009.09.02. 12:14:15

newnt55 2009.09.02. 12:09:56
Hát igen, a vízilabdásokat, úszókat, kajak-kenusokat kár lenne felhozni, mert élő ember nem hallott még róluk. Olimpia, VB, ugyan már...

Szűcslaci 2009.09.02. 12:20:16

1.
Aki leszólja a 125 VB-t, az kérem jó nagy marha.
Pont olyan jól kell menni a 125-tel, mint a GP-vel. Csak a 125-nél még húzod a gázt hatodikban, mikor a GP-vel már fékezel, visszakapcsolsz a kanyar előtt fékezéskor, majd ismét felkapcsolsz kettőt-hármat, hogy kevesebb nyomaték legyen a hátsó keréken a kanyarban, különben elszállsz. Talma 125-ben világbajnok lett és ez a világbajnokság pont annyit ér, ha nem többet, mint pl. a GP.-é. Mivelhogy ott 17-en ungorkodnak, itt meg majd 40-en küzdenek.
Baumgartnert ( Fáskertit) meg nem említsétek egy napon egy világbajnokkal. Azt, aki akkor rajtolt csak el, mikor már a füst meg a zaj elült?....nevetséges.

newnt55 2009.09.02. 12:21:17

Szeretem a vízilabdásokat, úszókat, kajak-kenusokat és gyönyörű eredményeket érnek el. Csak nemzetközileg nem nagyon jegyzik ezeket a sportágakat. Sajnos. Ez a média hülyesége persze.

Szűcslaci 2009.09.02. 12:21:35

Próbáljátok meg majd egyszer 30 évesen lenyomni a 16 éveseket, marhák. Már aki ezt fikázza. Azt sem tudja, mit beszél.

assasin 2009.09.02. 12:36:47

newnt55

Az úszást nem jegyzik nemzetközileg?? normális vagy??

Nemtom ez a vergödés mire való? Szar motoron, ennyi telik, és pont.

newnt55 2009.09.02. 12:42:11

Nem jegyzik úgy mint ahogy kellene. Van egy-két úszó akit ismer mindenki, de pl. egy Gyurta Danit nem hiszem, hogy a nagyvilágon sokan ismernek.

CJKrisz 2009.09.02. 12:43:04

@Szűcslaci:
Ugyanugyan... A 125-ös gépnél lehet gazdálkodni kemény 50-60 lóerővel (vagy még annyival sem, míg a GP motorok java 250 ló feletti. Míg a kis pöcsköszörűvel nyélgázon lehet venni a kanyart, addig a GP motornál kell érzék is a kijáratoknál, nem lehet izomból ráhúzni, mert eldobja a seggét. Értem én, hogy 125-ben világbajnok volt, ez nagy szó, nem is akarom én ezt leszólni, de nem is kell ám annyira isteníteni egy 125-ös világbajnoki címet. Ott kevesebb érzék is elég a dicsőséghez. A GP-nél kőkemény tehetség kell ahhoz, hogy az a gép úgy menjen, ahogy. Arra születni kell. Talmának most a motorja is szar, de hiába lenne alatta akár FIAT Yamaha, akár Repsol Honda, nem nagyon férne ő be az első 6-8-ba. Tehetséges, de ne említsük már egy lapon Rossival, Lorenzoval, Stonerrel, vagy a többi GP-s zsenivel.

El Argentino 2009.09.02. 12:44:49

Gyurta Danit lehet nem ismerik, de nem is robban le alatta a gép. XD

Paul Newman Jr. 2009.09.02. 12:47:13

Borzalmasan gyenge írás, mind stílusra, mind tartalomra.

Csak egy adat: VB mezőnyben - géposztálytól függetlenül - közép-kelet-európai versenyző SOHA nem állt még dobogón sem az idény végén.

Fogalmatok sincs róla, mi kell ahhoz, hogy valaki a MotoGP-ben mehessen.

A holnapi újsággal ma ki tudom törölni a seggem?

states 2009.09.02. 12:59:48

@newnt55: Szávay már rég nem hullámvasutazik, kizárólag egy gödörben üldögél, és meg van sértődve mindenkire, mert pofozógép lett, s lassan el kell adja a montecarlói házat is, mert nincs miből fenntartani. Tán okosabb lett volna megnyomni a seggünket itthon, annál az edzőnél, akinek mindent köszönhet és nem eljátszani a top 10-es teniszezőt, mert az sohse lesz. Ugyanez vonatkozik Talmára is, sokat akar a szarka, de nem bírja a farka...

bellone 2009.09.02. 13:25:50

Új frontot nyitok. Nekem az írásról még Erdei Zsolt, pontosabban a menedzselése körül kialakult cirkusz az jutott eszembe.

A szememben mindketten tiszteletre méltó sportemberek, de nem áll jól nekik a bohócsipka...

kinsale 2009.09.02. 13:26:24

Hihetetlen okos itt mindenki gratulálok.Így ráértek?

fátum 2009.09.02. 13:26:27

@Paul Newman Jr.:
"közép-kelet-európai versenyző SOHA nem állt még dobogón sem az idény végén."
Lehet, hogy rosszul emlékszem, de ez nem azért van, mert Talma az első kelet-európai a Moto GP-ben?
Itt lehet ellenőrizni, akinek van kedve hozzá:
hu.wikipedia.org/wiki/Gyorsas%C3%A1gimotoros-vil%C3%A1gbajnokok_list%C3%A1ja

bellone 2009.09.02. 13:26:41

Új frontot nyitok. Nekem az írásról még Erdei Zsolt, pontosabban a menedzselése körül kialakult cirkusz jutott az eszembe.

A szememben mindketten tiszteletre méltó sportemberek, de nem áll jól nekik a bohócsipka...

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.09.02. 13:30:14

@Paul Newman Jr.: de, 1968-ban Marsovszky Gyulának a GP mezőnyben sikerült Agostini és Finley mögött bronzérmet szereznie egy Linto nyergében - az, hogy idehaza ezt elhallgatták mint disszidens eredményt, még nem von le Gyula bácsi érdemeiből semmit sem.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.09.02. 13:33:06

@fátum: ne feledkezzünk el Szabó ll. Lászlóról és Drapál Jánosról - mindketten világhírű GP versenyzők voltak, sőt eredményeket is felmutattak - igaz, nekik soha nem sírt a szájuk, hogy nincs pótmotorjuk, hanem egy szerelővel és egy mikrobusszal mentek pályáról-pályára. Gyakorlatilag nulla forintból motoroztak az élmezőnyben évekig.

fátum 2009.09.02. 13:45:07

Minden tiszteletem Drapál Jánosé, de versenyzett ő 350 köbcenti fölötti kategóriában? Nem lebecsülni akarom az eredményeiket, de Marsovszky és Szabó II. is a negyedlitereseknél volt érmes: www.nemzetisport.hu/motogp/20090410/regi_idok_mocija_drapal_es_szabo_ii_nyomaba_lephet_talma_es_toth/
Szóval az 500 ill. már 800 köbcentis !MotoGP! (mert csak azt hívják annak) kategóriában nemhogy magyar, de kelet-európai sem volt még úgy tudom.

Szűcslaci 2009.09.02. 13:50:20

@CJKrisz:
Ezek szerint te akkora ász vagy, hogy tudsz menni azzal a kis pöcsköszörűvel nyélgázon végig a pályán - ez tuti pályacsúcs bárhol.
ha, én felajánlok neked kétezer eurót, ha bemész 2 perc alá a Hungaroringen - vagy akár a Pannónia ringen egy ilyen pöcsköszörűvel. Hagyjál üzenetet itt, én biztosítom a pöcsköszörűt egy RS 12 apriliát ( mint a Talma tavalyelőtti motorja, amivel világbajnok lett - az asszisztencia 2.000.- EUR / nap. Ez magában foglal mindent - új gumit, új dugattyút, stb. Marha.

fátum 2009.09.02. 13:56:01

Bocsi, korrigálok. Előástam a 68-as adatokat itt Marsovszky svájci szinekben indult és az 500-asok között is szerepel, harmadik lett.
en.wikipedia.org/wiki/1968_Grand_Prix_motorcycle_racing_season
69-ben második volt Agostini mögött. Kár, hogy mindenhol svájciként tartják nyílván, ami nem kelet-európa.
en.wikipedia.org/wiki/1969_Grand_Prix_motorcycle_racing_season
Még a biográfiájában sem említik Magyarországot:
en.wikipedia.org/wiki/Gyula_Marsovsky

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.09.02. 13:57:49

@fátum: Hát, ha Drapál mögött is lett volna egy MOL, akkor nem ez a helyzet. De a "volna" nem befolyásoló tényezője a sporttörténetnek - igaz, az érvényben levő kommunikácis technikájukkal, ha Talma elől mindenki kiesett volna, még nyerhetett is volna.

Viszont ha Tóth Imi egyedül indulna, akkor is második lenne.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.09.02. 13:59:12

@fátum: hát szerintem ő sem nagyon akart emlékezgetni.

CJKrisz 2009.09.02. 13:59:50

@Szűcslaci:
Senki nem írta azt, hogy az egész pályán lehet menni nyélgázzal. Olvasni kéne, meg szöveget érteni. De ha nem akarod érteni amit írok, akkor nincs mit mondanom.

fátum 2009.09.02. 14:02:54

Persze lehet, hogy valahol mégis találhat az ember 1-1 kelet-európait (kelet-középeurópait), de ritka, mint a fehér holló.

fátum 2009.09.02. 14:04:48

Lehet, hogy még tiltakoztak is volna, ha magyarként szerepel. :-(
Az is lehet, hogy a szabályok sem engedték volna. Tudjafene.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.09.02. 14:04:54

@fátum: terepes-salakos körökben pláne.

fátum 2009.09.02. 14:07:46

De itt van 61-től Marsovszky Gyula szereplése:
en.wikipedia.org/wiki/Gyula_Marsovsky
Ebből látszik, hogy már 7. éve versenyzett 500 cc-ben, mikor bronzérmes lett Matchless típusú géppel, rá egy évre 69-ben lett ezüstérmes Lintoval.

fátum 2009.09.02. 14:10:10

Szóval idényközbeni váltással, néhány futam után nem kéne így leírni Talmácsit. Ez most nem neked szól baowah.

Szűcslaci 2009.09.02. 14:10:31

@CJKrisz:
Neked van valami szövegértési bajod akkor, barátom, még a saját szövegeddel is:

"Míg a kis pöcsköszörűvel nyélgázon lehet venni a kanyart"

Gondolom, ha a kanyart lehet, akkor az egyeneseket is. Az meg már az egész pálya, nem?
Én csak tetem egy ajánlatot, hogy bebizonyíthasd rátermettségedet. Ez sem mindenkinek adatik meg. Persze, a kétezer Eurót előtte le kell tenni, meg egy papírt aláírni az esetleges töréskár rendezéséről. Ezt persze meg sem hallod, mert fikázni könnyebb, mint bizonyítani.

PanelProli 2009.09.02. 14:16:15

@Szűcslaci: "Baumgartnert ( Fáskertit) meg nem említsétek egy napon egy világbajnokkal. Azt, aki akkor rajtolt csak el, mikor már a füst meg a zaj elült?....nevetséges"

Ha autósportos analógiát keresünk, akkor Talma magunk között szólva kb. a gokart világbajnoka. Baumgartner azért a királykategóiában indult és ott pontosan olyan eredményt ért el, mint Talma most a motorsport királykategóriájában.

Szóval szép-szép egy világbajnoki cím a 125 ccm-es kategóriában, de inkább csak azt jelzi, hogy az illetőből később jó versenyző lehet...

Csakhogy Talma akkor szerzett az utánpótlás kategóriában világbajnoki címet, amikor más már kiöregszik a MotoGP-ből. Szóval a karrierr nem előtte van, hanem sajnos már túl van rajta.

trombínó 2009.09.02. 14:23:07

Kokót minek keveritek ide? Az első kudarc után feladta az egészet, közben meg 1 komoly ellenfele sem volt. Olyan neves boxolókkal boxolt mint pl Mudabidi dibibudi akinek az apja még az antilopokat kergette Afrikában. De igaza volt, ő is megcsinálta a lényeget, párszázmilliót bezsebelt, mi a rákért veresse szét az arcát. Volt mindene csak kitartása nem.

Grigorij 2009.09.02. 14:28:22

Beteg, antisportoló bloggazda...
győzike, mónyika is jó téma...

Karma · http://karma.blog.hu 2009.09.02. 14:45:36

Úristen, MIÓTA keresem ennek a novellának a címét!!! Csak a tartalmára emlékeztem, meg hogy olvastam és király volt. Köszikösziköszi :)

CJKrisz 2009.09.02. 15:12:27

@Szűcslaci:
1: nem vagyok a barátod.
2: "Gondolom, ha a kanyart lehet, akkor az egyeneseket is. Az meg már az egész pálya, nem? "
Fogalomzavar van? A kanyar az kanyar, az egész pálya meg egész pálya. Miért kell direkt mást érteni, mint amit az ember ír? Miért kell belemagyarázni hülyeségeket a másik szavaiba csak azért, hogy neked álljon a zászló? Annyira nehéz kiolvasni a sorok közül, hogy amíg bizonyos kanyarokat nyélgázon vesz a 125-ös (igen, itt most köss bele abba, hogy legelőször azt írtam, hogy "a kanyart" és nem azt, hogy "egy kanyart"), az nem fog sikerülni a 800-assal. Kanyarból kigyorsításnál a 125-nél már sokszor lehet nyélgázt húzni, mert nincs benne annyi erő, a 800-asnál sokkal óvatosabban, mert érzéssel kell és nehéz megtalálni azt a kényes határt, amikor nem forog el a hátsó kerék, vagy épp csak kezelhető mértékben. Teljesen más kezelni egy 70 kilós motort, mint egy bő 2x olyan nehezet. Ezt gondolom nem nehéz belátni. Innentől kezdve pedig nyilván neked van igazad és a könnyebben kezelhető géppel elért VB cím annyit, ha nem többet ér, mint a királykategóriában elért...
3: Egyetlen rohadt szóval nem írtam, hogy én mekkora motoros spíler vagyok, neadjisten akár csak megközelíteni tudnám egy profi versenyző tudását. Csupán abbéli véleményemet fejtettem ki, hogy a 125-ös VB cím természetesen nagy dolog, de nem kéne összehasonlítani a nagyokéval, nagyobb értékűnek nevezni meg főleg nem.
Így talán világosabb, bár szerintem eddig is az volt, csak fájt a tieddel ellenkező vélemény. Az ajánlatod meg erősen no comment kategória.

Szűcslaci 2009.09.02. 15:36:06

@CJKrisz:
Nem is kell kommentálni - ez egy ajánlat volt csak, amit el lehet utasítani.
Az általad leírtak miatt van a P motorokon kipörgésgátló. Meg egykerekezés gátló. És attól (is) függ a sebesség, hogy ezeket milyen szintre állítják be. Ha nagyon leszabályoz, akkor kikerülnek. Még azt is nézi egy giroszkóppal, hogy mennyire van ledöntve a gép, mert aszerint átkalibrálja a kipörgésgátlót. Extrém esetben előfordulhat, hogy a Repsolnak kurvajó kipörgégátlója és/vagy szoftverje van, míg a Scotnak csak valamilyen. A giroszkópot pl. Brnoban kapták meg. Annak a tesztjéhez kell sok-sok óra. Nyilván nem egy kategória Lorenzo És Talma - de emlékezzetek már pl. Laira, vagy Poggialira - ők is jól mentek és hova lettek? Olyan van, hogy valaki jól tud és mer menni 240-es tempóig, de a 300-tól már beszarik. Az neki sok, azt már nem tudja követni. Lehet, hogy ez van. De sok mindnt, többek közt ezt is, meg lehet tanulni. És Talam közel ál ahhoz, hogy megtanulja. Akár a MOL pénzéből, akár nem. Nyilván nem Talma kellett a Scot csapatnak, hanem a pénz. És mondhatsz akármit, a 125-ben világbajnoknak lenni az olyan nagyon nehéz, hogy minden dicséret kevés érte. Vannak más kihívások is - pl. ott van Bitter, aki a MAN trophy-n lett huszonakárhanyadik - de ezért ott általános elismerés és állampolgárság jár. Itt, meg egyéb blogon meg lehet fikázgatni a sok hozzáértő kázmérnak.

halamadrid 2009.09.02. 22:49:32

Könyvet nem írtál még? Elolvasnám.

Drbrownjoezi 2009.09.04. 13:21:50

Szeretem néha ezt a blogot, de ez nekem sok.
Laikusként követem Talma pályáját, és a motorsportot. Szerintem nem sok fikázó arc van tisztában a dolgokkal. Talma olyan helyre jutott el, ahová magyar nem fog az elkövetkező 50 évben sem. Profin fel lett építve a karrierje, és 2007ben felért a 125ccm csúcsára.
Lehet fikázni a menedzsert is, de az ő kapcsolathálója nélkül nem juthatott volna el idáig Gábor, mert Kelet-Európa nem éppen a legjobb piac a motorgyártóknak. Nézzétek csak végig, hogy a három kategóriában hányan is indulnak kelet-európai ország színeiben.
A másik dolog pedig az,(hangsúlyozom laikusként írom), hogy átülni egy moto gp gépre az olyan, mintha egy AN-2-es repülőből átülnél egy Grippenbe. Mindkettőnek van szárnya, és a levegőben megy. Kb ennyi a közöz. Idő kell ennek a srácnak, azért mert világbajnok, nem fog egyből Rossival harcolni a vb címért. Ráadásul a motorja a leggyengébb a mezőnyben, úgyhogy igen, az is bravúr jelenleg, ha utolsó helyezett, mert legalább végigmegy. Kíváncsi vagyok, milyen lesz a közhangulat, ha jövőre, (a téli teszttapasztalataival felvértezve, és tán egy jobb motorral) mondjuk az első 10ben fog menni, és Pedrosákkal meg Lorenzókkal fog csatázni. Akkor is egy nagyképű, és tehetségtelen fasz lesz? Vagy hirtelen büszkék leszünk rá, hogy milyen ügyes ez a magyar fiú?
Senkit nem akartam megbántani, de muszáj volt hozzászólnom, mert 99 óta minden versenyét végig izgulom. És tudom, hogy honnan-hova jutott el, és ez megsüvegelendő.

kutyaszar 2009.10.28. 22:31:43

könnyesre röhögtem magam :)
aki zúgolódik annak annyit mondanék 5 perc blog olvasás után, hogy ez vicc, nem kell komolyan venni!
süti beállítások módosítása