HTML

Holnapi Újság

Hírek, amiket holnap, holnapután és ezer év múlva fogunk olvasni. Vagy akkor is. Ha írna nekünk, ide tegye: holnapiujsag@gmail.com

Rajongj!

Érdekes linkek

Ezek is

Friss topikok

2009.10.15. 14:58 holnapi újság

2043: Még várni kell a 4-es metró átadására

Címkék: budapest bkv gyurcsány ferenc rogán antal négyes metró 2043

Egyelőre úgy tűnik, nem indulhat el a 2037 óta tervezett ütemezés szerint, 2043. december 15-én a 4-es metró első kocsijainak próbaüzeme. A tervezett metróátadás újabb elcsúszását a beruházó főváros szerint több összetevő okozta, így a Duna váratlan tavaszi áradása, az egyik fúrópajzs anyagfáradás miatt cseréje. Rogán Antal fővárosi főispán megemlítette azt a tényt is, hogy mióta a beruházást átvette az állam – miután annak jelenlegi 2776 milliárd forintos költségvetése már kezelhetetlen volt a főváros számára –, azóta a költségek növekedését engedélyeznie kell az IMF magyarországi főmegbízottjának (akit, mint ismeretes, a közgazdasági közbeszédben csődgondnokként emlegetnek). Márpedig a forintban számolt költségek az euró drasztikus felértékelődése miatt – mint emlékezetes, a múlt héten 399,86 forintos szinttel újra történelmi csúcsa közelébe erősödött az európai pénz – ismét jelentősen nőttek, így becslések szerint az új szám 2850-2900 milliárd forint körül lesz.

A Duna tavaszi áradása drasztikus talajvízszint-növekedést okozott az alagutakban, ami jelentősen megrongálta a 2020-as évek közepén egy ideig üresen, karbantartás nélkül hagyott alagutakat – olvasható abban a közleményben, amit Gyurcsány Ferenc, a kivitelező StrabPromEn (SPE) mamutvállalat magyarországi divízióvezetője adott ki. Gyurcsány, aki Gerhard Schröderhez, az SPE európai idén nyugalmazott elnökéhez hasonlóan a politikából igazolt át az orosz, kuvaiti, kínai és osztrák érdekeltségű, a világ legnagyobb tőzsdéjén, Shanghajban jegyzett vállalathoz, arról is beszélt, hogy cégük hajlandó a beruházás költségeinek eredetileg 10 százalékában megszabott kötbéren túli kártérítést fizetni, de csak akkor, ha pontosan megállapítják a felelősségi köröket.

"Meg kell mondani, kinek a hibájából nem folyt építkezés a metróban 2022 és 2029 között, kinek kellett volna figyelmeztetnie a dolgozókat arra, hogy tavasszal a Duna megárad és emiatt vízbetörések lehetnek, meg kell mondani, a 2030-as évek elején kik vették át a napelemes metrószerelvényeket. És ha ez megtörténik, nem mondhatunk mást, gyerünk barátaim, csináljuk a dolgunkat, fizessünk" – fogalmazott a cégvezető. Az biztos, hogy a kivitelezőnek a Szent Gellért tér és a Veres János Közgazdasági Akadémia Tere – az egykori Fővám tér – közötti szakasz alagútján újabb szigetelési és burkolaterősítési munkálatokat kell elvégezni. A lassan negyedik évtizede – a napvilágot évek óta szintén csak elvétve látó pakisztáni, indiai és bangladesi dolgozókhoz hasonló – alagútban lévő fúrópajzsok is meghibásodtak a túlságosan nedves éghajlaton és a túlságosan hosszú ideig tartó igénybevétel miatt, így hovatovább a munkaidő felét szervizeléssel kell tölteni.

A metró átadását, mint ismeretes, már több mint húsz éve várja a főváros utazóközönsége. A legközelebb 2033-ban jártunk ehhez, amikor már próbautazást terveztek, ám a metrókocsikról a próbaüzem indulásakor kiderült, hogy napelemes technológiával hajtanák meg őket, ami ellehetetlenítette az üzemszerű használatukat. A következő éveket az vitte el, hogy a napelemes hajtást átalakítsák, ennek érdekében – mivel szabadalmi jogok miatt nem volt lehetőség a napkollektorok napelemek levételére – hatalmas reflektorokat szereltek az alagutak mennyezetébe. A megoldás egészen a következő próbaútig jónak tűnt, ekkor viszont kiderült, hogy az alagutak így már nem kellően magasak a metrók számára.

Ekkor egy komoly munkaszervezési probléma történt, amit többen azzal magyaráztak, hogy a korábban a metróépítés koordinálására szerződött, de az elmúlt 16 évben már hat külföldi metróvonalat megépítő Klados Gusztáv távozása óta nem volt, aki megszervezze a munkát. Így elkezdtek a metrókocsikra kisebb átmérőjű kerekeket szerelni – felmerült a legmodernebb, légpárnás szerelvények megvásárlása is, a BKV Zrt. "fa" maradt az ezredforduló legkorszerűbb technológiáját jelentő kocsik használatánál –, ám ezzel egyidejűleg elindult a fúrópajzsok is, hogy mélyítsenek a járatokon. A kettős átalakítás önmagában is komoly technológiai problémákat okozott, ráadásul nem sikerült a sínek alatti talajt zökkenőmentesen kivájni, emiatt a már elhelyezett teljes sínpályát újra kellett szerelni.

Azt lapunknak egyelőre sem a fővárosnál, sem a BKV Zrt. "fa"-nál, sem a kormányszóvivői irodán, sem a kivitelező cégnél nem prognosztizálták, hogy mikorra csúszhat a metró átadása. Meg nem erősített szakmai forrásokból úgy tudjuk, 10-12 hónapos csúszást jelenthetnek az újabb problémák. Mindez azt jelenti, hogy ideális esetben 2044 végén megkezdődhet a metró – a dolgok jelenlegi állása szerint utasok nélküli – próbaüzeme, és ebben az esetben 2045 második felére már forgalomba állítható a 4-es metró. Addig a 7-es buszcsalád járatait tovább sűrítik, ehhez a BKV "fa" több hazai és külföldi testvérvállalatától is bérel buszokat. Az egyik legnagyobb gépparkot feltehetően a mára szinte elnéptelenedett egykori Békés megye Volán-társaságától kölcsönzik majd.

70 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://holnapiujsag.blog.hu/api/trackback/id/tr461451960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aTavasz 2009.10.15. 15:26:28

LOL

"A lelkiismeretlen tolvajokat még az sem riasztotta vissza, hogy az urániumrudakra nagy piros betűkkel ráírták: "Ellopni tilos"."

Blogger Géza 2009.10.15. 15:28:06

Hehe, ez egész jó lett. Mondjuk Békés megye elnéptelenedésétől nem tartanék, a határvidéki ingatlanokat bőszen vásárolják fel a románok.

etkezesiutalvany 2009.10.15. 15:31:58

:) túl szellemes írás ez egy ilyen szánalmas történetről, lehet ha ma betemetnék az összes lyukat vagy mondjuk burgonyát és gombát termesztenének az alagutakban, meg paintball pályákat és diszkókat üzemeletetnének a már meglévő gödrökben akkor jobban járnánk vele mint azzal ami most megy :D ez lesz a világ legdrágább, használhatatlan és senki utazásán nem segítő, undorító propagandametrója, egy újabb adalék ami miatt lehet röhögni ezen az országon...

Blogger Géza 2009.10.15. 15:32:00

A mai hírek függvényében elő lehetne venni a régi indexes szavazást, nevezetesen, mi lesz előbb: euró, M4 vagy az M0 befejezése. Talán újra kellene értékelni az esélyeket.

Bambula 2009.10.15. 15:34:00

A Lárifári kimaradt Gyurcsány nyilatkozatból, egyébként kitünően szórakoztam az íráson :)

Caravallo · http://nimfoman.blog.hu 2009.10.15. 15:36:41

"Veres János Közgazdasági Akadémia Tere – az egykori Fővám tér "

Nagyon jó. :)

pandacsökiboborján 2009.10.15. 15:38:20

Ez igen jo lett.

De nem kell-e modositani majd az utvonalat a 2050-re tervezett kaszinovaros es 2060-ra tervezett kormanyzati negyeg miatt? Talan a kormanyzat es Rezmuves Rafael miniszterelnok tamogatja a beruhazas modositasat.

orient 2009.10.15. 15:39:33

@etkezesiutalvany: ez hülyeség. Nem tudom honnan veszi minden agybeteg hogy nem kell metró. DE KELL. Hasonlíts már össze bármilyen sokkal kisebb európai várost Budapesttel hány metró van?
Metró kell. Kérdés csak:
-Miért kerül 10x annyiba mint máshol.
-Miért megy 100x lassabban mint máshol mindenféle problémával.

Nem a létét kéne megkérdőjelezni (szar fidesz propaganda) hanem a lebonyolítását (Főváros korrupt lopása a mi adónkból)

A cikk egyébként pompás és szuperül leírja az egész szar projectet úgy ahogy van! Jót rhögtem bár szomorú sajnos.

Ipari-antidepresszió 2009.10.15. 15:43:27

Ezt a postot már olvastam valahol

Monarch (törölt) 2009.10.15. 15:44:33

@orient: "-Miért kerül 10x annyiba mint máshol.
-Miért megy 100x lassabban mint máshol mindenféle problémával."

Jo kerdesek, meg tovabbi:

- miert megy szar utvonalon
- miert van minden utcasarkon megallo

ladislaus 2009.10.15. 15:46:13

Rogán Antal föispán :D

orient 2009.10.15. 15:46:47

@Monarch: ok azzal egyetértek hogy a megállók sűrűn vannak feleslegesen. PEdig az a legdrágább része.
Szar útvonalon megy azt nem gondolnám de sok a megálló. Túl sok.

Budaphestie 2009.10.15. 15:46:48

Zseniális!
Pontosan kifejezi, amit jelenleg a metróépítés kapcsán érzek. A hahotázva kacagás és a teljes elkeseredés kavargott bennem az olvasása közben.
Köszönöm.

nem várt fordulat 2009.10.15. 15:50:05

ez egy vicc ez az ország gyerekek. ahogy fentebb említették, szerintem egész európa rajtunk röhög.

zsákkal tolják ki a szemünk láttára a pénzt az adófizetők zsebéből, és mi asszisztálunk hozzá azzal, hogy az ég világon semmit nem teszünk.
meg megérdemeljük.

és akkor a margit híd felújításáról, a völgyhidról, és a 40m forintos és 40cm magas kilátóról még csak nem is beszéltem.

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.10.15. 15:51:10

Vegye már valaki kézbe ennek a nyomorult fővárosnak az ügyeit!!!!

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.10.15. 15:54:00

a FIDESZ miatt van!!!!
Ha csak Demszkyn múlik, már 260 Km alagútat fúrtunk volna, tized annyiért!
Higgyétek el!

Biztos van, aki el is hiszi... Hiszen mindig visszanyomták a budapestiek a hazugokat a hatalomba!

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.10.15. 15:55:43

Túl sok a megálló!
Legyen csak kettő.

A végállomás: Szibéria

Elvtársak, jegy nélkül is be lehet szállni!!!

Alexi Borzovan 2009.10.15. 15:55:52

Na ja. Ennyi pénzből, amibe ez az egész kramanc kerülni fog, Fehérvárig lehetne NORMÁLIS cégekkel/vezetőkkel metrót építeni... :(

changebug (törölt) 2009.10.15. 15:58:59

bár alapvetően tetszik az írás - ha történetesen az index cikk miatt durrant el az agyad - speciel szerintem, most a BAMCO az építő lehet a hunyó. Szerintem már simán zsarolnak. Csak szerződést bontani senki nem mer/akar.
Én remélem, hogy meglesz függetlenül attól mit pofáznak össze-vissza mindenféle emberek akiket ezért fizetnek.

orient 2009.10.15. 16:04:12

@joeramirez: nem a fidesz miatt van hanem a DemSKY miatt igen igazad van.

Csak bírom Fideszt istenítők táborát is.

Rég volt már az a 4 év mi. Nyissátok már ki a szemeteket. Semmi sem volt különb.
Ugyanúgy loptak ők is mint a mszp-szdsz kettős. SEMMI különbség nem volt. Mikor veszitek már észre politikusokban bízni nem lehet! SENKIBEN!
Szerinted a fideszes csókáknak nem csúszik most is pénz a különböző helyekről, projektekből? Kevesebb talán mert nem övék a hatalom!

Felébredni emberek. Nincs tisztességes politikus sem politikai párt. Mind mafia egytől egyig. Mint mesében. Lehet hinni benne de nem létezik.

Trackback 2009.10.15. 16:07:34

"A metróépítést tovább bonyolítja, hogy amíg 2009-ben budapest lakossága mintegy kétmillió fő volt, addig 2043-ra ez a lélekszám hatszázezerre csökkent, így kérdésessé vált, hogy egyáltalán szükséges-e a mindössze két kerületből álló Budapesten metrót építeni; abban a városban, ahol ráadásul a 600.000-es lélekszámból négyszázezren rokkantkártyával ellátott autókkal közlekednek ill. parkolnak, a maradék kétszázezer lakos pedig nyugdíjas."

sroc 2009.10.15. 16:08:29

megnyugtatok mindenkit, aki emiatt aggódik, hogy európában senkinek az ég világon fogalma sincsen, hogy mi zajlik itt

orient 2009.10.15. 16:10:25

@Sakyaputto: hát nem ennyire durván de kb. így lesz. Kiváncsi lennék a 600.000 fő nemzetiségi arányára is... :)))

georg 48 2009.10.15. 16:41:28

A legszörnyűbb, hogy ezért senkit sem fognak felelősségre vonni.

Anselmo 2009.10.15. 16:41:34

Azt akarom, hogy 2010-ben minden baloldali a 4-es metróval menjen szavazni. Előnyösen javulna a parlament összetétele.

nyu 2009.10.15. 16:56:01

Napelemes metro nagyot utott. :))

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.15. 17:10:25

Mondjuk a napelem és napkollektor közti különbséget megérthetnénk lassan, de ennek ellenére egy jó írás.

Puncskocka 2009.10.15. 17:26:09

napelem és főispán, ááááá szakadás, nagyon állat!

Don Blasius 2009.10.15. 17:42:01

@Sakyaputto:
Igen, de a 600 ezer fővárosi mellé járna be dolgozni 4 millió agglomerációs. Ja, várjál, nem jó az egyenlet, addigra már csak 800 ezer munkavállaló lesz Magyarországon.:P

lúdadónátusz 2009.10.15. 18:08:55

Hibátlan lett, olyan jó abszurd magyaros:)) Bár a Bkv "f.a." helyett egy "v.a."hihetőbb és egyben kívánatosabb volna :)

jocóka 2009.10.15. 18:10:13

ezen a napelemes metrón én is majdnem lefordultam a székről :) ...de az a röhej, hogy még csak nem is elképzelhetetlen...

lúdadónátusz 2009.10.15. 18:10:43

@newtehen: Napelem = áramtermelés
Napkollektor = melegvíz, fűtés előállítás

Sisko86 2009.10.15. 18:18:16

@orient: Nem azt szokták megkérdőjelezni, hogy kell-e metró, hanem azt, hogy metro4 kell-e. Az M4 egy elavult koncepció, 1973-ban indokolt volt, ma egyáltalán nem.
Metró kell, pl az 5-ös metró alacsonyabb költséggel sokkal jobban tehermentesítette volna Bp közlekedését, de a 4-es miatt valószínűleg 20 éven belül nem lesz belőle semmi.
Szóval igazad van, kell metró, ahogy kell autópálya is, de ha valaki egy olyan autópályát tervezne, ami két egymástól 200 km-re levő 100 lelkes falut kötne össze, akkor az hülyeség lenne, hiába nagyon modern és európai autópályát építeni.

Sisko86 2009.10.15. 18:19:01

Ja amúgy a cikk zseniális, hangosan nevettem. =)

esprit 2009.10.15. 19:39:39

Majdnem megfulladtam a röhögéstől.

is 2009.10.15. 20:09:26

namost ez a vízbetörés pontosan megtörtént az amszterdami 4-es metrónál, egy egész állomást újra kell fedni. és azt is több, mint egy évtizedig építik, és már háromszorosa a költsége az eredetileg kalkuláltnál.

meg tudod írni ezt a posztot hollandul is (megfelelő neveket lehet találni a netet)? ott is volna sikere.

is 2009.10.15. 20:15:40

@Sisko86: ezt az elavult koncepciót nem értem. mi a fenét kössön össze egy metro, ha nem a közlekedési csomópontokat? honnan induljon egy metro, ha nem egy városszéli lakótelepről, és hova érkezzen, ha nem a belvárosba, sőt pályaudvarhoz, érintve közben tereket, villamosvégállomást stb. menjen körbe a városhatáron, elkerülőbe? az 5-ös metro is ugyanezt csinálná: elindul a város egyik széléről, bejön a belvárosba, aztán kimegy a másik végén. persze az ötös a szentendrei, meg budai FIDESZpolgárokat fuvarozná, azért lenne modern. a gazdagréti MSZPproliknak csak ne legyen már előbb metroja.

szerintem minden belvárosi térre kell metromegálló, meg minden külvárosi lakótelephez kell metro, utána meg majdnem mindegy, hogy ebből hogyan csinálunk vonalakat.

Blogger Géza 2009.10.15. 20:35:51

@is: Elavult, mert:

- 20-30 éves forgalmi adatokra alapult a tervezés
- azóta Bp lakossága kb. 300 ezerrel csökkent
- megnyílt a Lágymányosi híd, majd az M0 híd, sokban tehermentesítve Dél-Buda más közlekedési útvonalait
- buszsávok lettek kialakítva, felgyorsult a 7-es buszcsalád
- az 1-es villamos régóta esedékes Budára vezetése tovább rontja majd a forgalmi adatokat
- a (megnövekedett súlyú) agglomerációból beérkezők tömegközlekedésre szoktatásához a metróval egybeépített gyorsvasúti hálózat az igazi, ez elmarad
- sőt, a Kelenföldre érkező sínekre _merőlegesen_ tervezték a síneket, emiatt később sem lehet majd azokat összeépíteni
- a végpontoknál nincsenek nagyméretű P+R parkolók
- sőt, máshol sem a vonalon
- kimarad a Kosztolányi tér pedig fontos dél-budai csomópont
- a túl sűrű megállók miatt 0 vagy minimális az időmegtakarítás a felszíni közlekedéshez képest
- és mindehhez képest iszonyatosan drága, rosszak a várható fajlagos (költségre eső) adatok

Kb. ennyi jutott most eszembe

kommenter 2009.10.15. 20:57:11

Halálra röhögném magam, ha nem lehetne valóság is.

Aktív szolgáltatásaid (törölt) 2009.10.15. 21:16:28

:)))
Rogán Antal fővárosi főispán

2776 milliárd forintos költségvetése már kezelhetetlen volt a főváros számára

Gyurcsány Ferenc, a kivitelező StrabPromEn (SPE) mamutvállalat magyarországi divízióvezető

Meg kell mondani, kinek a hibájából nem folyt építkezés a metróban 2022 és 2029 között,

gyerünk barátaim, csináljuk a dolgunkat, fizessünk

Veres János Közgazdasági Akadémia Tere – az egykori Fővám tér

A következő éveket az vitte el, hogy a napelemes hajtást átalakítsák – hatalmas reflektorokat szereltek az alagutak mennyezetébe. A megoldás egészen a következő próbaútig jónak tűnt, ekkor viszont kiderült, hogy az alagutak így már nem kellően magasak a metrók számára.

ideális esetben 2044 végén megkezdődhet a metró – a dolgok jelenlegi állása szerint utasok nélküli – próbaüzeme, és ebben az esetben 2045 második felére már forgalomba állítható a 4-es metró. Addig a 7-es buszcsalád járatait tovább sűrítik, ehhez a BKV "fa" több hazai és külföldi testvérvállalatától is bérel buszokat

:)))
koszonjük

Sisko86 2009.10.15. 21:21:19

@Blogger Géza: Köszönöm, pontosan ezekre gondoltan.

Amúgy a BME-n készült egy tanulmány a BKV megrendelésére, amiben azt számolták, hogy vissza hozza-e az árát a metró.
Ebben benne van - oldalon a beruházás költsége (ami azóta jócskán megemelkedett) és az üzemeltetés költsége, + oldalon pedig a jegybevételek, az ezzel megspórolt idő az átlagkeresettel szorozva és a kiváltott járatok felszabadulása.
Namost ez - lett, innentől kezdve bármilyen beruházás értelmetlen.

pandacsökiboborján 2009.10.15. 21:28:20

Nemet-szovjet muszaki csapatokat kell felkerni, ismeteljek meg csak alaposabban az 1944-45-os mutatvanyukat,a nemetek epitsek ujja a varost es minden problema megoldodna-ha mar mi nem tudjuk megoldani oket.

is 2009.10.15. 21:28:30

@Blogger Géza: amióta feltalálták a dialektikát, azóta nem az a kérdés, hogy van-e ellenérv, hanem az, hogy a pro vagy kontra érvek fontosabbak-e. tehát fontosabbak-e az általad felsorolt érvek, mint a pro érvek (Gazdagrét, Keleti-Pu, Móriczon metroállomás, Fővám téren metro, Kálvin téren átszállás, rákóczi téren metro stb.). további bónuszkérdés, hogy tudsz-e hasonló elenérveket mondani az ötös metró ellen, a tandíj ellen, a regionalizáció ellen, az új Ptk. ellen, az Eu alkotmány ellen, egyáltalán bármi ellen. hát persze, hogy tudsz. csak én már nagyon unom, hogy évek óta ez megy, és még népszerű is mindent elgáncsolni. ebben a nagy elgáncsolásdiban már sajnos nem tudom elhinni, hogy bármit is ész alapon akarnak elgáncsolni, annyi mindent elgáncsoltak már szimpla hergelésből (lásd pl. tandíj, regionalitás, kórházkapacitások). a drágaságra továbbra is ajánlom az amszterdami metrot, neked is.

egy további érvet azért elmondok: a Parlament, a Hősök tere, a kisföldalatti mind presztízsberuházás volt. Budapest ettől lett világváros, praktikusan egyik sem éri meg. a metro nem egyszerűen a villamos alternatívája. a metron nem esik, a metroban nincs hideg, a metrora várni az nem ugyanaz, mint a villamosmegállóban állni, a metro nem foglalja a helyet a felszínen stb. ezek nem számszerűsíthető paraméterek. ezek Parlament, Halászbástya, Szépművészeti múzeum szintű dolgok. én bizony elfogadom, hogy erre áldozunk. tudod: a Suzuki is elvisz mindenhová, semmilyen drágább autóról nem tudod számszakilag kimutatni, hogy megéri. aztán mégis megveszik az emberek a drágább kocsikat is, és nem nézed hülyének őket. az életminőség nem könyvelési kérdés. a 7-es buszcsalád és a metro nem ugyanaz az életminőség.

Sisko86 2009.10.15. 21:30:55

@is: Egyrészt a politizálást hülyeség idekeverni.
Másrészt az 5ös metró az egyre több ingázó, agglomerációból bejáró ember igényét szolgálná ki, ami sokkal inkább tehermentesítené a belvárost. Ezért átgondoltabb terv. Pont.

Sisko86 2009.10.15. 21:35:08

@is: "a 7-es buszcsalád és a metro nem ugyanaz az életminőség."

Szerinted a metróberuházás költségének hány %-ából lehetne 5 csillagos buszokkal járatni a 7-es buszcsaládot?

Törcsi:Got_som'_weed? 2009.10.15. 21:39:47

BKV Zrt. fa. :))))) kőkemény!
Rogán Antal főispán is jó, meg a StrabPromEn :)
viszont a napelemes metrószerelvény az Isten!!!

Blogger Géza 2009.10.15. 22:08:47

@is: Nem tudom, hogy jött ide pl. Gazdagrét. Ha ennyire nem vagy tisztában azzal, amiről beszélsz, akkor szerintem kár ebbe belemenni. Egy ekkora beruházásnál pedig a szakértelemnek és racionális érveknek kell(ene) dominálni, és nem Demszky presztízsének és felfuvalkodottságának. Persze így is ő lesz az a főpolgármester, aki 20 évig beszélt a metróról, de egy megállót sem bír majd átadni.

Drága kocsit pedig mindenki vegyen a saját pénzéből, de sajnos ez az adófizetők pénzéből történik.

Fritz1972 2009.10.15. 22:42:29

Semmilyen metrót nem lett volna szabad azon az áron építeni, hogy teljesen tönkremenjen a meglévő tömegközlekedési hálózat.

Ha szükséges akkor sem, ha meg nem akkor meg főleg azért nem lett volna szabad.

Ez k.b. ugyanaz nagyban, mint amikor valaki düledező viskóban lakik , de annak felújítása helyett légkondit, jacuzzit plazmatévét és egyéb baromságokat vásárol bele hitelből.

nincs_nick 2009.10.15. 23:28:51

@is: Azért az amszterdami metrót kár lenne idekeverni. Az, ha megépül, egy mérnöki csoda lesz, ugyanis a lehető legrosszabb talajban kell elvinni egy történelmi óváros alatt, aminek szinte összes háza cölöpökre épül, úgy hogy egy épület bontását sem engedélyezik. Igen, a hollandok is csúsznak, de ott a hatalmas mérnöki kihívás miatt, itt pedig a Klados Gusztáv előtti projektvezetés (és a városvezetés) balfaszkodásai miatt. Bele se merek gondolni mi lesz itt megint, ha Klados veszi a kalapját Bajnai legújabb agymenése miatt... Akkor ez a cikk találó lesz.:)

Egyébként egy példa, hogy milyen egyszerűen mennyit lehetne javítani Bp. közlekedésén: M3 melletti, Bp. közeli településekről emberek ezrei járnak be kocsival(!) Bp-re dolgozni, okozva ezzel jó nagy dugót reggel befelé és délután kifelé. Ezen embertömeg közel fele (nyilván a szerszámokat cipelő melósok és a kevésbé árérzékeny réteg nem) örömmel váltana tömegközlekedésre megspórolva a havi 30-60eFtot, amit most üzemanyagra költ. Ehhez csak annyi kéne, hogy legyen egy metróhoz kapcsolódó, gyors HÉV nagy P+R parkolóval Gödöllőn. Vagy szinte fillérekből lehetne csinálni egy P+R-t a Mexikói úti M1 állomáshoz is. Aki kocsival jár most be és valamelyik metróállomás közelében dolgozik, egészen biztosan itt váltana metróra, nem kevés pénzt és esetlegesen időt is spórolva. De inkább lesz egy jelen formájában értelmetlen négyes metró....

viktor134 2009.10.15. 23:41:37

napelemes metrókocsi. :)

rexter 2009.10.16. 00:02:36

@is: nem érted az egészet.

laszy001 · http://www.autostat.hu/ 2009.10.16. 07:54:02

Még akár ez is megtörténhet!

borsics_aa · http://minerva-szki.hu/ 2009.10.16. 08:20:17

Valóság; épp ma hallottam, újabb 10 hónapot csúszik a 4es metró átadása, remek!

is 2009.10.16. 08:46:58

@Sisko86: és még az sem lesz az, te is tudod, olvasd el még egyszer, amit írtam, csak kötöd az ebet a karóhoz. mennyire sűrűn használod te azt a hetes buszcsaládot?

@Blogger Géza: a drága kocsihoz is az adófizetők pénzéből építjük az autóutakat, és az sem olcsóbb. meg persze a Parlamentet akkor továbbra is le kell rombolni szerinted, hiszen csak a fenntartása jóval drágább, mint egy modern épületé. de erről persze már elkerülöd a reflektálást. szóval ez az érv nem jött be.

még az előzőhöz: a Kosztolányi azért közlekedési csomópont, mert nincs metro Kelenföldön. ha lesz, odaviszik az egész buszpályudvart, és a Kosztolányin nem marad semmi, ez a gondolat gondolom még új annak, aki a Kosztolányira (a Móricztól pár perc séta) metrot követel (persze azzal az ellenérvvel együtt, hogy túl közel vannak a megállók, LOL). miért is nem racionális érv a Rákóczi téri, Móricz-i metromegálló? Nincs válasz a kérdésemre, hogy fontosabbnak tartod-e a saját érveidet a másik oldalénál? arra, hogy az ötös metronál miért nincsenek hasonló ellenérvek? már Demszkyzésnél tartasz érvek helyett? elfogytak az érvek? elég gyorsan elértél ide.

@rexter: mindenki a maga szintjén kommunikál. akinek van, az érvekkel, a tárgyhoz tartozóan, és nem a másikat minősítve. de ha már itt tartunk, akkor bizony nagyon úgy tűnik, hogy itt sokaknak erősen szelektál az agya, amikor érvekről van szó. és nem szakmaiság alapján, ezt csak úgy bedobják. valójában aszerint szelektálnak, hogy ki tetszik nekik. és X bármit mondhat, az hülyeség, Y-tól meg bármit visszaszajkóznak. legfeljebb Demszkyznek, ha kiderül, hogy az érveik egyáltalán nem perdöntőek, és nem sikerül vele erőből lesöpörni a másik felet. itt láthatóan elég kevesen vannak felkészülve egy véleménycserére, nem Virág elvtárs ítéletével nekiindulva egy beszélgetésnek. ha erre céloztál nem értés címén, akkor persze értem, pszichológia tankönyv, csoportnyomás és ehhez történő igazodás fejezet.

Sisko86 2009.10.16. 11:59:53

@is: Sűrűn használom, szar. De hogy jön ez a 4-es metróhoz? Egyszerűen értelmetlen egy milliárdos gigaberuházás célszerűségét azzal indokolni, hogy egy buszon nem jó utazni. Szerintem nem jó vonatozni se, akkor építsünk űrkikötőket a nagyvárosokba és úgy utazzunk?

"a drága kocsihoz is az adófizetők pénzéből építjük az autóutakat"
Pontosan erre hoztam a példát, hogy az autóutakat sem presztízs alapján építik, hanem oda, ahol szükség van rá. Ugyanolyan megtérülési tanulmányok születnek, mint a metró esetében. Újra a példa: építs autópályát két falu közé, kösd össze a semmit.
Rákóczi tér: egyetlen átszállási lehetőség, a metró csomópontoknak nem így kellene kinéznie.

De még egy érv, mert szereted hallani őket:
Pistikének X forintja van közlekedésfejlesztésre. Úgy dönt, hogy ezt az X forintot teljes egészében metróra költi. Ezzel a város közlekedése mérhető módon Y mértékben javul. Ha ezt az összeget 15 másik beruházásra költötte volna, akkor Z mértékben javult volna a közlekedés, ahol Z >>Y. Ennyi.

pgeri 2009.10.16. 12:20:57

@is: te jártál mostanában a XI. kerületben? A Kosztolányin már csak kávézó van a buszpályaudvar helyén, azt már régebben kirakták az Etelére, épp a metróra számítva. :-)

Metró, pontosabban mondva föld alatti gyorsvasút valóban kell, de nem ilyen. Ha nem érted a koncepcionális különbséget a négyes és az ötös metró között, akkor mondjuk nehéz lesz megértened, mi a bajunk sokunknak ezzel a metróval.

De azért olvass ebbe bele: veke.hu/index.php?fc=cikk&par=451

spry_brrs 2009.10.16. 12:28:00

@is: ugyan nem söpröd le mások érveit érvekkel, de nagy hangon ismételgeted magad...
bár sisko utolsó gondolatmenete mindenre válasz (lenne, ha érteni akarnád), megemlíthetek még egy érvet. pont ezen a szakaszon (kelenföld-keleti) semmivel nem leszel gyorsabb a metróval. már ha lesz majd.
és egyáltalán nem látom, hogy blogger géza ennél részletesebb pontokba szedett érveit megcáfoltad volna...
de ha már...
mesélj: mi az 5-ös metróval kapcsolat _olyannagyonjóhír_, amit mi fanyalgók nem látunk? mi a sikertörténet? mi egy teljesen mezei metróban a parlamenthez vagy a hősökhöz mérhető???

Scala 2009.10.16. 13:55:11

Tényleg remek lett! idéztem belőle a tegnapi vacsora alatt. Mégis egy kicsit félek...túl ismerős, abszurd :-D

Naszta · http://naszta.hu 2009.10.17. 14:38:30

@Blogger Géza: ahol 50 másodperces sűrűsséggel busz jár (7-es) és villamos is (47 és 49), oda szoktak metrót építeni. Ennek a belátásához nem szükséges a Műszaki Egyetemi diploma, csak a józan ész...

Egyébként a sűrű megállókra van megoldás - bár erről mondjuk szó sincs otthon - express járatok indítása időnként. Csak két megállót kéne újragondolni ehhez. Van rá rengeteg jó példa a világban...

GargleBlaster · http://autostat.hu/hasznos 2009.10.17. 15:32:18

2043? mi ez a határtalan optimizmus gyerekek? :D

akkor mondom 2009.11.26. 11:44:55

...mekkora beírás!:D:D:D