HTML

Holnapi Újság

Hírek, amiket holnap, holnapután és ezer év múlva fogunk olvasni. Vagy akkor is. Ha írna nekünk, ide tegye: holnapiujsag@gmail.com

Rajongj!

Érdekes linkek

Ezek is

Friss topikok

2009.11.30. 09:14 holnapi újság

2021: Schumacher jövőre tényleg visszatérhet

Címkék: forma1 autósport michael schumacher bernie ecclestone 2021

A Forma 1-es versenysorozat egészének jót tenne, különösen most, amikor a gazdasági krízis mellett a szakmai válság is megtépázta a sorozatot, ha visszatérne a versenypályákra Michael Schumacher - brit lapok szerint ezt a tényt már Bernie Ecclestone is elismerte, amikor a minap találkozott a hétszeres világbajnokkal annak luxusűrsiklóján. A hírek szerint éppen azért az Almdudler-2. elnevezésű gépen tárgyaltak, mert így szűk két óra alatt be is tudták járni a 2022-es versenynaptárban szereplő 19, jobbára ázsiai, dél- és észak-amerikai, illetve kelet-európai pályát, ahol Schumachernek versenyeznie kellene. A brit lapok azt is tudni vélik, Ecclestone felajánlotta: a visszatérését több mint tíz éve lebegtető, idős, ám még mindig gyorsnak mondott klasszis akár a Ferrariban, akár a Mercedesben, akár a versenysorozatba az elmúlt években szinte berobbant kínai-orosz Chery-AvtoVaz konzorcium tulajonában álló Lada GP istálló egyik Lada 4800 V16 autójában versenyezhet a jövő évi szezonban.

Schumacherre valóban nagy szüksége lenne a Forma 1-nek. Az elmúlt évek gazdasági válsága, az amerikai autógyártásnak már 2010 körül emlegetett, ám három éve valóban bekövetkezett összeomlása az egész sportágat súlyosan visszavetette. A nagy autógyárak kiszálltak a versenysorozatból, nemcsak saját csapataikat vonták vissza (így szűnt meg a Skoda, a Nissan és a Daewoo istálló is), hanem a legtöbben a motorgyártással is felhagytak, sokáig még a Mercedes és a Ferrari 2020 utáni indulása is kétséges volt. Mint emlékezetes, már a tavalyelőtti szezonra csak két független motorgyártó, a Kia és a Chery maradt, aztán tavaly óta már Lada és az indiai Tata-Mittal beszállásával életben maradt Ford is szállít motorokat a versenysorozatba.

A csapatok körüli hercehurca jelentős hatással volt a pilóták sorsának alakulására. Többen közülük, így például Fernando Alonso, Marc Gené és Pedro de la Rosa, a gyorsasági motorsportra váltotta, Räikkönen és Kovalainen, valamint a Mercedes hívására egy szezonra visszatért Häkkinen a ralizást választották, néhány fiatal tehetség pedig a go-kartnál maradt, míg - hogy csak az elmúlt évtized világbajnokait soroljuk - Hamilton, Button, Massa, Vettel, Webber és Kobajasi egyaránt a virtual racing pályákon aratott sikereket. Az F1 kritikusai szerint a mezőny folyamatosan hígult az elmúlt években: Schumacher visszavonulása óta csak Alonso és Hamilton tudott egynél több világbajnoki címet szerezni, de ami ennél is érzékletesebb adat: immár harmadik éve, hogy a technikai fejlesztések ellenére is versenyként csak egy-másfél másodpercekkel dőlnek meg a körrekordok és a versenyrekordok (sokan elhibázottnak is nevezték a FIA-nak azt a döntését, hogy 2017-től 350 kilométeresre növelték a versenyek hosszát, hogy azok ne érjenek túl gyorsan véget).

Miután a komoly motorgyártók és a karakteres pilóták egyaránt otthagyták az elmúlt években a versenysorozatot - emlékezetes, volt olyan csapat, amely nagydíjanként szerződtette második számú autójába a pilótát -, nem csoda, hogy a nézettség is jelentősen visszaesett. Egy ideig segített ugyan az egzotikus országok bevonása a versenynaptárba, ám a helyszíni nézettség megugrásával párhuzamosan drasztikusan esett a televíziós nézettség, amikor már a nagydíjak kétharmadát kelet- és délkelet-ázsiai pályákon rendezték, európai idő szerint hajnalban, amerikai idő szerint késő éjszaka.

Ilyen körülmények között Schumacher visszatérése megváltást jelenthet a Forma 1-et máig mindenhatóként irányító, a bevételeknek csaknem 55 százalékát megtartó Ecclestone számára. A német, aki egykor Benetton- és Ferrari-pilótaként hétszeres világbajnok lett, visszavonulása óta többször autóba akart ülni, ám eddig minden alkalommal közbejött valami a nagy visszatérés előtt. Hol a korábbi motorbalesetben szerzett nyaksérülésére panaszkodott - bár kívülállók szerint egyszerűen csak nem akart vesztes autóba ülni -, hol éppen az jött közbe, hogy felvásároljon egy kisebb észak-angliai grófságot, hol pedig éppen Korinával kellett körbeutaznia a Holdat az első magántulajdonban lévő űrsiklón. Volt, amikor a menedzserével nem tudtak megállapodni abban, hogy a sapkája, gallérja, ruhájának minden négyzetmétere, cipője és cipőjének talpa mellett esetleg hány fogára lehetne még hirdetést elhelyezni, máskor pedig nem érezte kellően komolynak a kihívást, vagy nem érezte azt, hogy kellően profi körülmények között dolgozhat. A mostani visszatérést valószínűsíti, hogy ez utóbbi akadály elhárult: ha ugyanis a kínaiakat választja, ismét együtt dolgozhat Ross Brawnnal, akit - meg nem erősített hírek szerint egy közép-afrikai állam éves költségvetésének megfelelő összegért - két évre leszerződtetett csapatfőnöknek a Chery-AvtoVaz.

13 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://holnapiujsag.blog.hu/api/trackback/id/tr121562226

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Ferrari előzi a környezetvédelmi határértéket - Napi legalja VIII. 2009.11.30. 12:53:08

Napi legalja VIII.Elindultak az ömlengések, hogy jön "Minden idők egyik legizgalmasabb, legkülönlegesebb modellje" a Ferrari F70, amelyet egyes autóslapok szerényen a csúcsok csúcsának neveztek. Persze mindenkinek joga van áradozni bármiről é...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hang Ember 2009.11.30. 10:45:48

Hmm... jól sikerült írás. Életszagú. Az utolsó betűig.
(A nyakam rá, hogy sokan nem értenének egyet vele.)

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.11.30. 10:49:46

az majd a kommentekből kiderül, hogy ki ért vele egyet.

pitz75 2009.11.30. 11:06:15

Odab@sz, csak nehogy igaz legyen.
Márpedig ha így megy tovább, sanszos...
Most szórakoztató, de ha megvalósul netán, nagyon nem lenne az...

Drótmalac · http://blob.blog.hu 2009.11.30. 11:07:03

10 év múlva mindenki jöjjön vissza és meg lehet beszélni.

Pivoblog · http://pivo.blog.hu/ 2009.11.30. 11:15:08

Az tényleg poén lenne ha így lenne majd, de persze nem kizárt a mai világban...vagy inkább a holnapiban.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.11.30. 11:29:17

Hosszú hallgatás után ismét egy jól sikerült poszt.

Musaic (törölt) · http://www.musaic.hu 2009.11.30. 11:37:02

Tényleg jót tenne a sportnak Sumi apánk. Olyan gyengék voltak a csapatok 2020-ban is, hogy senki nem lett világbajnok.

Chewbaca · http://pallas70.hu/tanfolyam/merlegkepes-konyvelo-tanfolyam.php 2009.11.30. 11:43:12

simán el tudom képzelni ezt az írást 2020-ban :) jó lett! :)

Loop · http://www.autostat.hu/ujdonsagok 2009.11.30. 11:44:08

2020? szerintem most fog visszatérni és kb. akkor fog újra visszavonulni :)

Loop · http://www.autostat.hu/ujdonsagok 2009.11.30. 12:00:35

2020? szerintem inkább most fog visszatérni és akkor fog másodszor visszavonulni... :)

surayana2 2009.11.30. 13:03:04

a magyar csapat az időközben VB-t nyert Felcsút csapata szenior versenyzőjével áll ringbe. A miniszterelnök, aki már évtizedek óta tölti be ezt a posztot, szakított egy kis időt, hogy megnyerjen néhány edzést. Így most az újjáalakult Csepel-Pannónia ZRT szineiben indulhat. A londoni bukmékerek nem is kötnek rá fogadást, mert mint egyik névtelenül nyilatkozó elmondta: Úriember biztosra nem fogad!

Qtzko Matzko 2009.11.30. 13:23:55

Baumgartner előtt vagy után 2020-ban? :) Az meg már végképp a világ csúfsága lenne, ha a vulkániak Enterprise csapatában indulna... :)

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.12.01. 16:12:51

Már rég olvastam bele a blogodba, de még mindig nagyon tetszik!