HTML

Holnapi Újság

Hírek, amiket holnap, holnapután és ezer év múlva fogunk olvasni. Vagy akkor is. Ha írna nekünk, ide tegye: holnapiujsag@gmail.com

Rajongj!

Érdekes linkek

Ezek is

Friss topikok

2009.07.07. 16:43 holnapi újság

2021: Drágább lesz, de most már tényleg elkezdődik a Margit híd felújítása

Címkék: budapest közlekedés demszky gábor 2021 margithíd

2009. július 7.: Eldőlt, hogy a Strabag és a Hídépítő párosa végezheti el a Margit híd felújítását. Az évek óta húzódó beruházást a pályázók 20,8 milliárd forint plusz áfáért vállalták el.

A többször megváltozott tervek és emiatt hat alkalommal újrakezdett engedélyezési eljárások, a beruházás költségének folyamatos emelkedése, a civilekkel való egyeztetések elhúzódása – ezekkel indokolta a Margit híd felújításának elhúzódását Demszky Gábor, Budapest Örökös Főméltósága (az egykori polgármesteri cím birtokosa a 2019-es alkotmánymódosítás óta). A hidat, mint emlékezetes, 2016 decemberében zárták le a forgalom elől, miután az útpálya egy része a Dunába szakadt – statikusok, urbanisták, közlekedésmérnökök és várostervezők a mai napig különféle látványterveket készítenek arról, hogy mi legyen a vízbe szakadt résszel, de egyelőre csak a William Gibson-regénynek, a Holnap tegnapjának a megfilmesítésére érkezett konkrét javaslat.

A Margit hidat a 2000-es évek eleje óta tervezték felújítani, ám a beruházás előbb éveket, aztán hónapokat, majd újra éveket, végül újra hónapokat csúszott. 2009-ben már úgy tűnt, hogy két, korábban kartellezés miatt megbírságolt cég megkezdi az építést, ám az eredetileg tízmilliárd forint körüli tervezett költségek akkor már bruttó 25 milliárd forint fölött jártak, ezért az Európai Unió átvizsgálta a projektet, majd a kellő átláthatóság hiányára visszavonta a támogatást.

Ekkor a most ismét nagy ütemmel épülő négyes metrótól vettek volna el pénzt – a metróberuházók várhatóan napokon belül bejelentik, hogy a fúrópajzsok a Népszínház utca közelébe érkeztek –, ám kiderült, hogy annak a teljes tervezett költségvetését elköltötték már a Duna alatt. Majd az 1-es és 3-as villamosok nyomvonalának meghosszabbításáról tett le a főváros, de kiderült, hogy már azt a pénzt is korábban elvették.

Ekkor átmeneti állagmegóvásról döntött a közgyűlés: nagy szakítószilárdságú reklámfóliákba csavarták a hidat, az így kapott bevételből pedig elkészítették az ötös, valamint a Pesthidegkutat Káposztásmegyeren át Rákosszentmihállyal összekötő hatos metró terveit. A pénzből, mint emlékezetes, eredetileg a híd felújítására költöttek volna, de a reklámcég 15 évre szóló szerződést kötött, így addig nem lehetett hozzányúlni a gigantikus óriásplakáttá változott hídhoz, míg az a szerződés le nem járt. Ráadásul, mint azt egy 2013-as ÁSZ-vizsgálat megállapította, a beruházásra a pénz sem lett volna elég, mert a reklámcég a bérleti díj 60 százalékát két timbuktui székhelyű offshore-cégnek utalhatta a szerződés értelmében; ezek a cégek a fővárosi közlekedési társaságnak nyújtott tanácsadást "az emberevés tapasztalatának hasznosítása a tömegközlekedési jegyellenőrzések gyakorlatában" témában.

A beruházás most viszont gőzerővel kezdődhet, mondta Demszky. A város 963 milliárd forintot költ arra – egy 99 éves lejáratú jüankötvény kibocsátásával –, hogy a Strabag és a Hídépítő kétszintes, a várhatóan 2050 körül forgalomba helyezendő első városi mágnesvasút közlekedésére is alkalmas hidat készítsen, annak hasznosságáról meggyőzze a lakosságot, valamint hogy megemelje a Margitsziget szintjét, megkönnyítve így az oda való lejutást. A beruházásból 300 milliárdba kerül a híd, 500 milliárdot szánnak a lakossági tájékoztatásra – teljesen függetlenül a 2022-es választási kampánytól –, míg a maradékból a szigetet fogják feltölteni.

Biztos vagyok abban, hogy a hidat 2026-ban a legszebb pompájában adhatjuk át a választóknak, illetve természetesen Budapest egész 1,2 milliós, valamint a tágabb agglomeráció 3,2 milliós lakóközösségének – mondta a beszéd végén Demszky.

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://holnapiujsag.blog.hu/api/trackback/id/tr131232257

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Fotóalbum: Margit híd: északnyugati járda | AZso.hu 2.0 2009.07.09. 22:05:49

[...]lennie. Hát, sok sikert, kiváncsi leszek rá, mármint a határidő betartására. A «holnapi újság» már vizionálta a várható szecenáriót, érdemes[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.07.07. 17:43:52

Szegényes a fantáziád!
Az élet majd megmutatja, ennél sokkal cifrább is tud lenni...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.07.07. 17:44:30

Szegényes a fantáziád!
Az élet majd megmutatja, ennél sokkal cifrább is tud lenni...

kranführer 2009.07.07. 17:45:02

Öregem!!! Repültél.... a Kedvencek közé!!! :-)))

hablabla 2009.07.07. 18:00:23

Még akkor se lesz eurónk. Ez szomorú.

Budapester81 2009.07.07. 18:02:34

vicces :-)

de a híd akkor is elkészül 2009 augusztusi kezdés esetén egy fél,egyéves csúszással 2011-re

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.07.07. 18:30:15

Igazából a Margit-híd felújítását én 2025-re vizionáltam. Szerintem addigra így kell, hogy kinézzen, ennyi pénzből: tudtad.blog.hu/2009/07/06/margit_hid_2025_a_nap_kepe

ladislaus 2009.07.07. 18:31:51

2026-ban 1,2millio ember Bp-en? Aha.... Országban nem lesznek már annyian...

Fosch marshall · http://proletarokkozt.blog.hu/ 2009.07.07. 18:57:29

Megy itt a strabagolás ezerrel. Hamarosan bejelentik a Hortobágyi Völgyhidat, amit a Strabag-Lóf@sz Konzorcium vitelez majd ki..

@ladislaus: Az nem lehet gond, jön majd tízmillió román vendégmunkás építeni. Majd furcsa módon ittragadnak.

Am látom a blog egész friss, de jó ez a stílus. :)

belakis 2009.07.07. 20:26:34

Ebből amúgy nem húznak fel tőlünk nyugatra komplett, vadiúj hidat? Mintha ez rémlene...

ROFL

belakis 2009.07.07. 20:27:13

És hogy ne legyen elég drága, napi 20 milláért pontonhidat akarnak... Hiába, gazdag ország vagyunk!

Dr Kangörény 2009.07.07. 20:38:25

Ezzel az üggyel kapcsolatban a legviccesebbet ma reggel láttam a tv-ben. Tarlós István kijelentette, hogy a Margit híd felújátásának költségeit nem lehet semmilyen egyéb híd építésének költségeihez hasonlítani. Vagyis az nem jelent semmit, hogy ennyi pénzből a németek 4 km hosszú tengeri hidat építettek, mert pl. ott nem megy villamos!!!!

Na, ha ez az alak semmi kivetnivalót nem lát ebben az öszegben, akkor annak jelentős része közvetlenül az ő zsebébe kerül. És ez tragikomikus. A két egymást gyűlölő oldal mikor tud békében élni? Ha együtt lopnak!

Én már senkinek nem akarok több adót fizetni, se az mszp-nek, se a fidesznek.

nemuccaszoc 2009.07.07. 22:12:42

De nem hülyeség, az index tegnapi újság mintájára :)

hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2009.07.08. 00:12:49

@Before: A különbség az, hogy ezen nevetünk, azon meg majd sírni fogunk ://.

A poszt óvatosságból nem tér ki arra, hogy Demszky milyen felségjel alatt főpolgármesterkedik még 2021-ben is (a hamuvá vált SZDSZ után esetlen függetlenként, vagy a minden jött-mentet magába fogadó MDF-nél stb...).

@Fosch marshall: hja, asszem múlt heti. Én is gondolkodtam hasonló jellegű blogon. Az időhiány és a tudáshiány törte meg a lelkesedésem :).

Ortó 2009.07.22. 13:09:37

én ide járok röhögni!!!!
király ez a blog

Scala 2009.08.01. 18:15:35

@Ortó: Én is! :-)
Eszméletlenül jó post lett! Épp ma mentünk rajta, tépték fel a síneket...
@Kangörény_:
Valahogy úgy, igen...:-(