HTML

Holnapi Újság

Hírek, amiket holnap, holnapután és ezer év múlva fogunk olvasni. Vagy akkor is. Ha írna nekünk, ide tegye: holnapiujsag@gmail.com

Rajongj!

Érdekes linkek

Ezek is

Friss topikok

2010.01.25. 10:27 holnapi újság

2021: Nyugdíjasforradalom küszöbén az ország

Címkék: választás szavazás nyugdíj lezsák sándor schmuck andor seres mária 2021 nyugdjas

Már hatodik napja tartanak a tiltakozások Budapesten a Kossuth téren és a Margitszigeten, valamint az ország tucatnyi nagyvárosában a kormány által beterjesztett új választójogi törvény tervezete ellen. A tüntetők nyugdíjasapartheidről, nyugdíjasdiktatúráról beszélnek, szóvivőjük, Seres Mária ma reggel bejelentette: Brüsszeltől és Moszkvától is segítséget kérnek, mert 65 év alatti magyarokként nem akarnak másodrendű szavazópolgárai lenni az országnak.

Mint ismeretes, a kormányzati elképzelések szerint a jövő tavaszi választásokon új kvótarendszer lépne életbe, ennek értelmében a 65 évet betöltött választópolgárok minden egyéni és pártlistás voksa kettes szorzót érne. Az előterjesztő indoklása szerint ezzel a lépéssel egyfelől érvényesülne az idősebbek nagyobb élettapasztalatának súlya;  az előterjesztők emlékeztetnek az antik társadalmakban sikeresen működött bölcsek tanácsa intézményre. Másfelől a társadalom kifejezné a tiszteletét az ország építésében már évtizedeket eltöltött, ám, ahogyan a törvényjavaslata általános indokolása fogalmaz, "még mindig bántóan és fájóan kevés elismerésben részesülő" tagjai iránt.

A tervezet ellenzői szerint a javaslat alkotmányos alapelveket sért, és nem más, mint a kormányzati népszerűséghajhászás újabb, eddiginél is kevésbé leplezett eszköze. "Mindez teljesen nyilvánvaló, ha figyelembe vesszük, hogy csak négy napja állt elő a kormány azzal az elképzeléssel, hogy mégis újra bevezesse a 13. havi nyugdíjat, megtartva a már a GDP 2 százalékos növekedésénél járó nyugdíjprémiumot" – mondta Bokros Lajos, a Nemzeti Lelkiismereti Összeborulás Pártja frakcióvezetője. A politikus szerint erre utal az a nemrég napvilágot látott terv is, hogy a kabinet megteremtené a választható svéd modell intézményét, vagyis a jól keresők a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerben is bevezethetnék az egyéni számlát, míg a rosszul fizetetteket szolidaritási alapon kapnának pénzt.

A nyugdíjastörvény ellen demonstrálók egyre indulatosabbak, a tiltakozó civilekhez elsőként csatlakozó vasutasok, reptéri és BKV-dolgozók mellett most már egyetemisták, pedagógusok és egészségügyi dolgozók is a kezdeményezés mögé álltak. A feszültséget csak szítja, hogy tegnap a Szépkorúak Tiszteletének Társasága (SZTT) szervezésében már a nyugdíjasok is az utcára vonultak. "Mi, szépkorúak, Önök, szépkorúak felépítettük, felépítették ezt az országot a két kezünkkel, szinte ingyen, ennyit minimum megérdemlünk" – mondta a nagygyűlésen szónokló Schmuck Andor tiszteletbeli nyugdíjas. A Szabadság téren megrendezett eseménynek egyébként sajátos színezetet adott, hogy a tér túloldalán a Tisztességben Megőszültek Polgári Köre szintén tiltakozó rendezvényt tartott, ahol Lezsák Sándor elnök egyfelől követelte, hogy a Hajlottkorügyi Tanács munkájában ne csak az SZTT vehessen részt, hanem ők is, másfelől tiltakozott az ellen, hogy rivális szervezetük elbitorolja a szépkorúak név használatát.

A nyugdíjasok választási szerepvállalása egyébként több évtizedes probléma, amire a politika mindezidáig nem talált megoldást. A kilencvenes évek végén volt először megfigyelhetővé, hogy a pártok kiemelten odafigyeltek arra: a választási kampányban milyen ígéreteket és gesztusokat tesznek a pártok az időseknek, és ezekből mennyit és hogyan tartanak meg a kormányzati ciklus idején. A nyugdíjakkal való kampányolás 2002 óta már központi eleme a választásoknak, az országban volt már 13. nyugdíj, nyugdíjkorrekció, tb-nyugdíjba visszalépés, rendkívüli nyugdíjemelés, dübörögtek a nyugdíjkatasztrófáról szóló kampányszövegek is. Választásszociológusok szerint a folyamat mostanra már társadalmi katasztrófához vezethet, nemcsak a most benyújtott törvényjavaslat miatt, hanem azért, mert a politikai közbeszéd témája a jövő helyett a túlélés lesz. Sőt, vannak olyan szakértők, akik szerint ez a helyzet már is következett.

159 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://holnapiujsag.blog.hu/api/trackback/id/tr271699884

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Fidesz megint megvédi a nyugdíjasokat a nyugdíjemeléstől 2010.01.25. 18:33:40

Orbánék 1998-ban is a nyugdíjak reálértékének megvédését ígérték. Így az akkor bevezetett (svájci) modellel a gazdasági növekedés éveiben kevésbé kellett emelni a nyugdíjakat. A Fidesz most ismét a reálérték megőrzését ígérik. Már amikor el akarja tere...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

indapass2009 2010.01.25. 11:55:50

Egy görög filozófus mondta, hogy azokat akik a hatalmat akarják eleve nem szabad megválasztani.

Ezek után szánalmas, hogy még bárki elmegy szavazni. Idáig jutott a demokrácia, ahol kizárólag azok szerezhetik meg a hatalmat akik szemrebbenés nélkül tudnak hazudni.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.01.25. 11:58:19

@indapass2009: Aki viszont nem akarja a hatalmat, nem is tesz lépéseket, hogy megszerezze, tehát nem is jelenik meg, hogy szavazzál rá :)

OkoskaTo:rp 2010.01.25. 12:15:12

Ez a hír nem 2021, hanem 2010. Ki nyom többet? 2,6 millió nyugdíjas, vagy egymillió alatti valódi (tehát nem minimálbérre bejelentett) adófizető?

Viktus 2010.01.25. 12:17:32

2021-re nem kell kettes szorzó, mert több nyugdíjas lészen alapban, mint aktív ...

Koller 2010.01.25. 12:26:08

Szánalmas ez a két "nagypárt"! Csak az ostoba nyugdíjasokat tudják megvezetni az ígérgetéseikkel, más réteget nem!

t0thl 2010.01.25. 12:30:40

Szinte ingyen, ja menjenek a p. -ba !
Ezzel a szabállyal is csak a szavazatnyeresre hajtanak, mintha az lenne a fontos csak es kizarolag.
A gazdasag es az orszag meg rohadjon meg ott ahol van.
Minden tiszteletem a nyugdijasoke, de eleg magam korul szetneznem....akit meg lehet venni kilora minden kovetkezmenyek nelkul annak szavaznia sem lenne szabad.
Mit erdekli egy nyugdijast mi lesz itt ? Valaki iger neki egy kis penzt, mar adja is a szavazatot.
Ugyanez igaz a legszegenyebb retegekre is.
Sajnos a nyugdijasok tobbsegenek nagyon nem jo, de azoknak, akik ezutan mennek nyugdijba, meg kevesbe lesz jo. Akik az atkosban mentek nyugdijba, vagy a 9es evekben, azok osszetehetik a ket kezuket.
A mi szanalom az az, hogy meg igy is keves, es tenyleg az. Szomoru, hogy nincs tobb.

indapass2009 2010.01.25. 12:31:35

@Krajcs:

Ez nem igaz. Anno a falu bölcse, hogy lett kiválasztva? Nyilván úgy, hogy több értékes dolgot tett és ezzel kiérdemelte az elismerést.

Ez a természetes elit koncepciója.
Bővebben itt:

libertarius.extra.hu/?q=naturalelites

t0thl 2010.01.25. 12:34:12

Na megen folultem egy baromsagnak ! :)

KaPé 2010.01.25. 12:34:34

Pont a napokban jutott eszembe, hogy a választási kampány mindig a nyugdíjasok és a segélyen élők megnyeréséről szól, mer tők a többség. Az adófizetők ilyenkor le vannak szarva.
Márpedig én meg azt mondom, hogy csak annak legyen szavazati joga, aki adót fizet. A többiek meg örüljenek, hogy el vannak tartva.

Junk1 2010.01.25. 12:36:44

szerintem Gyurcsánynak igaza volt.
Itt kell hagyni az országot a fiataloknak és meglátjuk mire megy a nyugdíjas társadalom agyon adóztatott jövedelmek és az elmaradó nyugdíjbefizetések nélkül. Itt az idő kipróbálni!

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.25. 12:40:24

Az a 65 az 70 lesz nem?:)

"A nyugdíjas törvény ellen demonstrálók egyre indulatosabbak, a tiltakozó civilekhez elsőként csatlakozó vasutasok, reptéri és BKV-dolgozók mellett most már egyetemisták, pedagógusok és egészségügyi dolgozók is a kezdeményezés mögé álltak"
Ezen a részen már hangos volt a röhögés

@OkoskaTo:rp: nincs mese, sorsolni kell :)

@Viktus: Azért ez így nem igaz. volt valami felmérés amiben az jött ki, hogy 2040ben több 70 év feletti lesz mint 19 év alatti, és 2050ben több 70 év feletti mint 25 alatti.

gyem 2010.01.25. 12:48:14

Ha egy demokráciában túllendül az államból élő választópolgárok aránya az adófizetőkén, annak vége. Ez teljesen nyilvánvaló. Magyarországon már csak a csoda segíthet.

3.14159265 2010.01.25. 12:52:34

@gyem: Akkor talán gyorsítsuk meg az összeomlást, szavazzunk a jobbikra.
Az általuk okozott káosz után talán egy igazságosabb rendszert tudunk kialakítani, okulva a mostani hibáiból.

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.25. 12:58:09

Közgazdászok!

Van kb. 3 millió nyugdíjas,
van kb. 1.8 millió gyermek és tanuló korú
van kb. 0.8 millió munkanélküli
van kb. 0.4 millió rendszeren kívüli (nem adózó,
TB-t nem fizető)
Ez összesen: 6 millió

Marad kb. 4 millió dolgozó, adózó, terheket viselő.
Na ebből hogy lesz pozitív eredmény?

Alikam 2010.01.25. 13:04:08

Azért vagyok fáradt, mert túl sokat dolgozom!

Tudniillik 10 millió lakosa van Magyarországnak. Ebből 3,5 millió
nyugdíjas,ami azt jelenti, hogy a maradék 6,5 milliónak kell elvégezni
MINDENT!

Hétszázezren tanulnak, ami azt jelenti, hogy a maradék 5,8 millióra
marad az összes munka, de 800 ezren a kormánynak dolgoznak, így marad
5millió.

Félmillió embert alkalmaz a katonaság. Lenne még 4,5 millió aktív.

600 ezren még iskolakötelezett kor alatt vannak. Ha számba vesszük az
összes munkaerőt, aki a parlamentben, polgármesteri hivatalokban,
állami támogatású intézményekben, dolgozik, megkapjuk ugyebár azt a
maradék 1,5 milliót, akire a tényleges munka elvégzése hárul.

Egy adott pillanatban háromszázezer ember fekszik kórházban, van
táppénzen, hozzájuk jön a félmillió munkanélküli, s máris
láthatjuk:pontosan hétszázezer ember osztozik a terheken.

Ja... és most olvastuk a legújabb statisztikát:jelenleg 699.998 ember
van börtönben, ami azt jelenti, hogy mindössze két emberre maradt
minden munka:
Rám és Rád.
B.... meg!!! Te meg pont internetezel!

OkoskaTo:rp 2010.01.25. 13:04:41

@ÁkiBáki: A 4 millióból levonhatod nyugodtan a nemkevés közalkalmazottat (az ő pénzüket is a "rendes" adófizetők dobják össze), és a náluk is több, adót nem fizető minimálbérest. Komolyan mondom, lassan Strasbourghoz lehetne fordulni az ország alig tizedét kitevő adófizető kisebbség hátrányos megkülönböztetése miatt.

Erdőtársulás 2010.01.25. 13:06:24

@ÁkiBáki: Ettől még rosszabb a helyzet, a 4-ből ugyanis 1,5 egyéni vállalkozó minimálbérrel vagy veszteséges gazdasági társaság üzletrészbirtokosa, vezető tiszteségviselője. 0,5 pedig közvetett állami alkalmazott, aki ha termel is értéket, adófizetése nem azzal arányos, és az állam egyik zsebéből a másikba megy (=nulla). A maradék 2 millának csak fele rendelkezik ténylegesen adózó jövedelemmel, azaz minimálbér és adójóváírás feletti összeggel. És ebből csak pár százezer az, aki a teljes befizetések 80%-át adja.

na__most__akkor 2010.01.25. 13:15:04

Ez a blog természetesen vicc, de mint minden vicc, kifigurázza a valóságot.
Azért megpróbálhatjuk komolyan venni:

- "Itt kell hagyni az országot a fiataloknak"
Sokan megtehettük volna, 56 előtt, alatt vagy után. Ha mindenki kimegy, aki tehet(ne) valamit, még itt se tartanánk.
Ez még ma is érvényes. Mindenki menjen el. Majd lesz Magyarország kínaiakból meg pakisztániakból.

- "A többiek meg örüljenek, hogy el vannak tartva"
Probléma a sok nyugdíjas? A mai adófizetők nem akarnak problémát? Nosza, ne érjétek meg a nyugdíjas kort, és nem lesz problémája a következő nemzedéknek.
Ilyen egyszerű.

Legyek még gorombább? Itt van:
Nem kellenek a nyugdíjasok? Sok baj van velük? Megélhetést akarnak, mert úgy érzik megérdemlik? Szavazni akarnak, mert úgy érzik, illetékesek?
Le velük! El velük! Kinyírni mind!! Kezdjétek a nagyszüleitekkel, aztán a szüleitekkel. Ilyen egyszerű.
Ők építették a szocalizmust, megérdemlik a halált. Hogy nem tehettek mást? Nem baj, aki ott volt, mind bűnös.
Számonkérést!!!
Elszámoltatást!!!
A Dunába lőni mind! A maradékot börtönbe!
Túl macerásak ezek a módszerek? Akkor hozzunk néhány jó ks törvényt, amitől majd jól éhenhalnak.

Valaki egyszer azt mondta, hogy a kor nem érdem, hanem egy állapot, amt valaki vagy elér, vagy nem.

Én elértem, de kezdem megbánni.

Állítsuk meg a ......... 2010.01.25. 13:16:00

@Alikam: Ja... és most olvastuk a legújabb statisztikát:jelenleg 699.998 ember
van börtönben
Ja és Viszkis éppen most diplomázik , a magyar dolgozó gyermekének meg félévente 170-et kell fizetni a mesterkurzusért , neki meg bejárnak a tanárok a börtönbe.

Egyetlen nyugdíjast sem hallottam még azon sopánkodni azon , amikor nekünk 65-re emelték a nyugdíjkorhatárt , a legtöbb nyugdíjas mamár 100 feletti összeget kap , nekünk kell ebbe beledöglenünk?

Egyes nyugdíjas nénikék , tisztelet a kivételnek azt sem tudják mi az a munka (nem a házimunkára gondolok), mit jelent az ezzel járó stressz, nem kellett hajnalban kelniük , hogy bölcsibe oviba cipeljék korán reggel a bőgő kicsinyeiket , mégis kapnak 80-90 ezer körüli nyugelllátást , mert annak idején elég volt két tanu aláírásával 5 év munkaviszonyt igazolni.
Mégis kikkel van tele hó elején , közepén és végén az összes élelmiszeráruház? Napersze , hogy nyugdíjasokkal , neked már nem jut akciós csirkemell kelhetsz hétvégén hajanalban akár , mert szombaton és vasárnap is idősekkel van tele minden bolt.Furakszanak , tolakodnak , nem baj Te légy nyugodt és dolgozz 70 éves kordig.

olajoslajos 2010.01.25. 13:18:11

@3.14159265: Azután a káosz után nem mi találnánk ki a rendszert magunknak, szíves örömest segítenének a szomszédaink...

Publius Decius Mus 2010.01.25. 13:21:26

Lakógyűlésen volt arról szó, hogy ki kellene csrélni a nyílászárókat, ez a kiadás 5 év alatt megtérülne, onnantól meg soat is spórol a ház. Erre at mondja nekem egy bácsi; s mire jó ez nekem 72 éves vagyok. Körülnéztem és a többség öregei néztek vissza rám.

Az országban is rengeteg idős ember van, csak nem látjuk milyen sok, mert nem mozdulnak a TV elől. De amikor szavaznak nekik ilyen szempontjaik vannak, mi meg gyerekesek, akiket érdekel mi lesz 10-30 év múlva, cseszhetjük.

Publius Decius Mus 2010.01.25. 13:23:28

Egyébként is a gyerekeim is állampolgárok, ki védi az érdekeiket? Mert nekem is csak egy szavazatom van mint egy idős rokontalan néninek, a gyerekek viszont enni kérnek.

papillon 2010.01.25. 13:28:44

Ez a kész átverés show blogváltozata.

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.01.25. 13:31:51

Miért kellenénk, mi csak húzzuk az igát...
Lúzer kalkulátor 0.0000000000001 mert hagyjuk:)

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.25. 13:40:44

@Erdőtársulás: Ez még rosszabb, mint amit én felvázoltam.
Ok.
Megoldás???

critical ass 2010.01.25. 13:43:24

Csak az szavazzon, aki adózik. Akinek gyereke van, az kapjon annyi plusz szavazatot, ahány gyereke van. Basszus, tényleg felháborító, hogy a nyugdíjasokat be lehet hülyíteni mindennel, nekik mindegy, hogy mi van a gyerekekkel, a saját unokájukkal is akár... a gyerekesek meg nevelik a jövő adófizető állampolgárait, de kisebb beleszólásuk van, mint a nyugdíjasoknak...

papillon 2010.01.25. 13:48:46

@Publius Decius Mus: Téged meg a jóisten angyalai neveltek fel?

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.01.25. 13:51:18

@critical ass: szerintem meg a befizetett adó legyen a szozója a szavazatnak. Köztársasági elnököt meg válasszunk közvetlenül, ott minden szavazat egyet ér.

csincsilla72 2010.01.25. 13:51:52

@Publius Decius Mus:
Ó, ez nálunk is probléma. A nyugdíjas lakóinkat egyáltalán nem érdekli a társasház sorsa. Sajnos az ország érdekei sem. Nem érdekli őket, hogy bármennyire is megdolgoztak a nyugdíjukért, a jelenlegi járulékfizetők béréből van ez kifizetve. És nevezett járulékfizetők a nyugdíjnál is kevesebb pénzből tartanak el gyerekeket és fizetnek hiteleket. Nem lehet osztogatni úgy, hogy az adózókat nyomorba döntjük eközben.

3.14159265 2010.01.25. 13:51:55

@olajoslajos: Én nem bánom, ha a jobbik ámokfutása után szlovák és román "békefenntartók" jöjjen, ha hozzák az adórendszerüket is.

papillon 2010.01.25. 13:54:15

Jellemző, hogy egy ilyen átverő blogot komolyan vesznek a tisztelt hozzászólók, és rögtön elkezdenek hörögni. Ezekre tényleg építhet a politika.

Állítsuk meg a ......... 2010.01.25. 13:56:12

Nálunk a "szegény" nyugdíjas lakók nagyon szívükön viselik a ház sorsát (szinte mindegyik milliomos ( Sikula félék , Mszp pénztárnok stb.), legutóbb egy 14 milliós kiadásba hajszolták bele a ház többi lakóját.
Annyira sajnálom az ilyen szegénysorsú öregembereket.

2010.01.25. 13:57:36

A választás arról szól végeredményben, hogy mi történjék az adóforintjainkkal.

Ergo szavazati joga csak annak legyen, aki az elmúlt ciklusban befizetett legalább egy peták adót/járulékot az államkasszába.

És ha ezen megsértődnek a nyugdíjasok, lesz@rom.

Erdőtársulás 2010.01.25. 14:00:19

@ÁkiBáki: Hááát... elemezzünk azt a részét, ami nem közgazdasági, hanem politológiai és szociológiai kérdés.

Véleményem szerint két dolog kell ahhoz, hogy a nyugdíjasok beborítsák a bilit.

1) valaki, aki modern politikai marketingeszközökkel rájuk hajt, majd ígéreteit meg is akarja tartani (lehet ilyen több is, de csak az egyik győzhet),
2) a nyugdíjasok túlnyomó többségének olyan önzőnek kell lennie, hogy saját unokáik érdeke felé is a sajátjukat kell helyezniük.

Szerintem a második pont nem teljesül. Nem feltételezhetjük, hogy a nyugdíjasok túlnyomó többsége csak a saját érdekeit nézi. Ez a ritkább, de a rendszerváltás után a piacon olyan idős bácsival is találkoztam, aki arról beszélt, hogy nem kéri a kárpótlást, mert tudja, hogy az most az amúgy is eladósodott országnak mekkora teher. És hogy a fiataloknak kell inkább a pénz, a munkahely...

Valóságos veszélyt inkább az jelent, ha az egyes ponttal ez úgy kapcsolódik össze, hogy valamilyen politikai szereplő "feltüzeli" a nyugdíjasokat, szembeállítja őket valamilyen mástársadalmi réteggel, metszettel. Félreértés ne essék: itt nem 13. vagy 14. havi nyugdíjra gondolok, hanem valami hasonló utópiára, ami a blogban is szerepel.

Így szerintem most nem is olyan rossz a helyzet. FONTOSNAK tartom leírni: ha ez a pár százezer ember most majdnem ki tudja elégíteni a társadalombiztosításirendszer pénzigényét, akkor az inaktív és adó/járulékcsalásban leledző százezrek bevonása a közteherviselésbe elég hosszú időre megoldhatja ezt a problémát. Akár 10-20 évre is, az alatt pedig ki lehet találni valamit.

Tulajdonképpen örülhetünk is neki, hogy ennyi ingyenélő aktív korú van közöttünk, mert így rendelkezünk egy jelentős mozgósítható tartalékkal, nem úgy mint a végletekig kihajtott skandináv országok, ahol jellemzően maximálishoz közelít a foglalkoztatottság.
Csak a szándék kell. Törvényhozás és végrehajtás. Korábács, APEH, TB ellenőrzés, börtön.

És a válságból úgy léphetünk ki, hogy jelentős struktúrális előnyünk lesz az egész fejlett világgal szemben.

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.25. 14:06:12

@Erdőtársulás: Ok, én ezt elfogadom, de azzal az apró kis megjegyzéssel, hogy mindenkinek tisztában kell lennie azzal, hogy a 24. órában vagyunk.
Ezt már nem lehet maszatolni tovább, mert rámegyünk.
S ha bukunk, bukik velünk mindenki, még a nyugdíjas is.

karolyist 2010.01.25. 14:06:27

Minden tiszteletem a nyugdíjáért maximálisan megdolgozott nyugdíjasoknak (kevesebb mint 100%), de az már az aktívak hülyének nézése, amikor az mszp-szdsz kormány tavaly a nyugdíjkorhatár emelésekor a nyugdíjas szervezetekkel egyeztetett.

Talán illett volna a nyugdíjasoknak elhajtani a kormányt, hogy nekik ehhez már semmi közük, és talán az aktívakkal tessék egyeztetni...

Más faszával verni a csalánt kurvára megy még a nyugdíjasoknak is.

Faszkivan, Jobbik viszi a voksom.

noirp 2010.01.25. 14:07:26

Még nem leszek 40 se, mire ez megvalósul. Mindent a nyugdíjasoknak. Éljen. :P

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.25. 14:09:42

Nem kell ehhez 10-11 év, talán már most áprilisig összehozzák, ha ilyen tempóban folytatódik a licit a nyugdíjasok kegyeiért.

papillon 2010.01.25. 14:11:23

Elég sok ráérő ember firkál ide, nem tűnnek nyugdíjasnak. (Pedig legtöbb helyen munkaidő van.)

na__most__akkor 2010.01.25. 14:14:35

@pcr:
"Nálunk a "szegény" nyugdíjas lakók nagyon szívükön viselik a ház sorsát (szinte mindegyik milliomos ( Sikula félék , Mszp pénztárnok stb.)"
__________________________________________
Te egggy lyó hejen lax vaze.
__________________________________________

@zulu:
"És ha ezen megsértődnek a nyugdíjasok, lesz@rom"
__________________________________________
Mejhez hasolló lyókat kivánok (Göre Gábor Bíró Úr)
__________________________________________

Állítsuk meg a ......... 2010.01.25. 14:14:48

Várjuk , hogy leteljen a kényszermunka .
Elérjük a 70 évet , aztán a nagy nyugdíjból mehetünk a Kanári szigetekre , mint a fiatal német nyugdíjasok.

Erdőtársulás 2010.01.25. 14:14:55

@ÁkiBáki: Jaja, most kellene lépni, mert választás is most lesz. Persze ha valaki ezt a megoldást ajánlgatja, az nem nyerheti meg.

De nem is ajánlgatja.

Kevés kivétel:
- vagyonadó vagy forgalmi jellegű adózás a jövedelem helyett (Bajnai, de nem indul a választáson)
- minimálbér megadóztatása, MDF, Bokros Lajos
- ugyancsak a minimálbér megadóztatására utalt egyszer Matolcsy György is (Fidesz) évekkel ezelőtt, a programban nem szerpel (nincs is porgram?)

Esetleg még remélhetjük, hogy aki nyer, az csak hazudott azzal kapcsolatban, hogy mindenkinek kánaán lesz, és ahogy hatalomra jut, meglépi azokat, amiket meg kell lépni.
:-)

karolyist 2010.01.25. 14:16:07

@papillon: Hát igen, lassan divatba jön a teljesítmény alapú munka.

Te még a bemegyek, ott vagyok 8-tól 4-ig, 40 év, oszt hali, jöhet a nyugdíj verzióban csináltad, ugye?

Állítsuk meg a ......... 2010.01.25. 14:16:24

@na__most__akkor: Ja nagyon jó , az MSZP székház 2 percre , Kósa 3 percre.
Ó mondddd Te kit választanál?

bldo 2010.01.25. 14:17:02

Miért is nem nevetek? Túlságosan közel áll ez az egész a valósághoz...

Viktus 2010.01.25. 14:17:26

@KaPé:

A plebs mindig többségben van , ezért vezettek be anno a nemzeti liberálisék pl. a 19. században cenzust ... ma is kellene v.mi ilyesmi.

Koller 2010.01.25. 14:17:31

Az az érdekes itt sok értelmes ember látja a problémát, még se lesz változás(mert fent nem akarják), bár én bízok benne!
Az szavazzon aki tesz az országért, az eltartottak ne!

Viktus 2010.01.25. 14:22:23

@3.14159265:

A Jobbik nem ígérget felelőtlenül a nyugdíjasoknak.

IV.1.3. A nyugdíjrendszer átalakítása
Az elmúlt húsz év:
Az elmúlt években a politikai cselekvés a demográfiai öregedéssel kapcsolatban kizárólag a nyugdíjrendszer átalakításáról szóló vitákra korlátozódott. Érdembeli változás nem történt.
Az egyre gyarapodó számú nyugdíjas szavazatait megnyerni kívánó politikai gesztusok rendre felülírják a nyugdíjrendszer átalakításának égető szükségességét.

A szebb jövő:
A népesedéspolitikai célok függvényében újragondoljuk a nyugdíjrendszert, különös tekintettel a mélyülő demográfiai válságra. Mint ismeretes, a jóléti államokra jellemző nyugdíjrendszer alapvetően csak demográfiai egyensúly és magas foglalkoztatás mellett lehet működőképes, vagyis csak akkor, ha az eltartók száma közelít az eltartottak számához.
A kötelező magánnyugdíj-rendszert megszüntetjük és visszavezetjük az állami rendszerbe oly módon, hogy az egyéni számlavezetés megmarad.
A pártállami időkben vezető tisztséget betöltött személyek nyugdíját, valamint az alaptalan vagy indokolatlan korengedményes és rokkantsági ellátásokat felülvizsgáljuk, és átcsoportosítjuk a kisnyugdíjak emelésére.
Körültekintő előkészítés után javasolni fogjuk a szülőtámogatási életjáradék bevezetését, ami a nyugdíjrendszer új kiegészítő forrása lesz. A javaslat lényege, hogy a felnőtt gyermekek személyi jövedelemadójuk egy meghatározott részét közvetlenül a szülők, nevelők részére utalják, ezáltal is ösztönözve a társadalomban a gyermekvállalási hajlandóságot.
A gyermeket nevelő és emellett dolgozó anyák társadalmilag hasznos áldozatvállalását az államnak is elismerésben kell részesítenie, ezért az anyáknak nyugdíjkorkedvezményt biztosítunk.

Takeda Shingen 2010.01.25. 14:24:17

@Viktus:
Vigyázz, mert könnyen te is a plebshez sorolódhatsz, aztán nézheted, mire szavaznak a gazdagok :)

kisember67 2010.01.25. 14:27:53

Csak csendben kérdezem, azok az emberek mikor kerülnek terítékre, akik 2 éve a kötelező bérük befagyasztása mellett tengődnek????
Sok nyugdijasnak több a nyugdíjja mint nekem, és neki az már tuti.. addig megkapja a míg él.
Én elváltan egy gyerekkel próbálok belőle megélni, úgy, hogy azt a kis juttatást is megnyírbálják amit edig kaptunk. lsd étkezési jegy. Nekem az nem ajándék, hanem megélhetéshez szükséges.
Ja és holnap lehet azt mondják viszlát. Talán ezzel kellene a nagyokosoknak foglalkozni. mindegy melyik párt az.

papillon 2010.01.25. 14:28:12

@karolyist: Mindig öröm a tehetséges tanítvány.

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.25. 14:28:49

@Erdőtársulás: Az kétszer kettő négy, hogy bárki is kerül oda, nagy mozgástere nem lesz, bármit is ígér, vagy mond most.
A jelenlegi állóvizet esetleg egy kicsit megkavarhatja, de vihart nem okozhat.
Ezt szerintem tudja is mindenki.
Az pedig, hogy mit ígérgetnek, érdemes lenne feljegyezni, mert esetleg később számon lehet kérni tőlük. Bár az elmúlt húsz év bizonyítja, mindig ki tudtak bújni minden felelősség, vagy felelősség vállalás alól.
Emlékeztek még Bokrosra, amikor a Corvinuson ( ha jól emlékszem ) tartott előadásáról el akarta vitetni a bekiabálókat?
Mert ellent mondtak?

kukatr 2010.01.25. 14:30:09

@papillon: mivel az indexen és a bloghun, felülreprezentáltan jelennek meg az értelm.. khm irodai alkalmazottakk. akkor lesz nagy flém, ha a társadalom többi tagja is megjelenik maga arányában.:)

noirp 2010.01.25. 14:30:18

@papillon: Kevésbé lennének kiakadva a kommentelők, ha nem találkoznának akár hetente olyan nyugdíjasokkal, akik teljesen elvesztették a realitásérzéküket.Pl.

Olyanokkal, akik rácsodálkoznak az emberre, hogy úúúristen, egy [helyközi] buszbérlet
24 000 Ft? Hát ja, mert nem mindenki furikázhat ingyér.
Olyanokkal, akik vinnyognak, hogy nincs nyugdíj, hogy jajj éhenhalok--aztán 200-400 000 Ft-ot rabolnak el tőle. Nem a pénzt sajnálom tőle, hanem az dühít, h annyi józan esze sincs, h a takarékszövetkezetbe elvigye. Ott jobban ketyeg, mint a cihában.
Olyanokkal, akiknek szintén van spórolt pénze, annyi, mint öthavi mérnöki fizetés--aztán üptre-büfre elb...a, vesz belőle (mondjuk) 5 birkapaplan-készletet egy házalótól á 20 000...mert a hatodikat ingyér kapja, ha ötöt megvett. stb.

A felsorolt példák a családom és a székesfehérvári pályaudvar köre...

Szóval, szerinted, a típust, aki ennyire távol van időtől, pénztől, valóságtól, és örömmel csápol bárkinek, csak ígérjen nyugdíjemelést--azt szó nélkül hagyják az aktívak?

na__most__akkor 2010.01.25. 14:42:19

" pcr 2010.01.25. 14:16:24
@na__most__akkor: Ja nagyon jó , az MSZP székház 2 percre , Kósa 3 percre.
Ó mondddd Te kit választanál? "

Van, aki párt nélkül nem is tudja elképzelni az életét. Pl "pcr".

A jótanácsaidat címezd légyszi a felmenő rokonaidnak.

Életkorról van szó, nem pártokról.

NEM PÁRTOKRÓL. Nem egyik vagy másik pártról.

Öregekről, mint anyád. Apád, nagyanyád, nagyapád. És ez most nem anyázás.
Pontosítás.

papillon 2010.01.25. 14:46:14

@noirp: Nem vitatom, hogy a nyugdíjasok között van egy csomó barom, de nem nyugdíjasnak születtek. (Az "aktívak" között is nyugodtan körülnézhetsz.)

uni1002 2010.01.25. 14:48:15

@pcr: Tudod mekkora marhaságot írtál? Apám 40év munkaviszony után 1982-ben ment nyugdíjba.
87 éves, és ő kap 90ezer forintot.
Kimondta neked ezt az 5 évet, meg a két tanú aláírását? El vagy tévedve.

Állítsuk meg a ......... 2010.01.25. 14:48:53

@na__most__akkor:
Nekem ne tartsss kiselőadást .
Fogalkozz apáddal , anyáddal meg a többi felmenőddel!Ha még élnek , nekem ne emlegesd a halott rokonaimat , ha kérhetném!
Nekem nem mindegy ki kerül kormányra az elmebajos orbán
a degenerált gyurcsány
vagy a fasiszta jobbik , őket nem akarom látni.
A nyugdíj még messze van és meg sem érem , legalábbis remélem , nem itt .

Viktus 2010.01.25. 14:49:38

@Takeda Shingen:

Munkanélküli segélyen élnék, és mellette járnék el feketézni jogosnak is tartanám a besorolást v.mit v.miért.

Kis Hableány 2010.01.25. 14:50:49

Azért kell nekik a nyugdíjas mert azokat lehet a legjobban megvezetni.Egy ország mely az idősekre épít,nem lehet életképes.

Állítsuk meg a ......... 2010.01.25. 14:51:55

@uni1002:
A "rokonaim" között akad néhány , aki igy szerzett jogosultságot a nyugdíjra.
Bár én nem tekintem a férjem rokonaimat az én rokonaimnak.
Továbbá a kolleganőm anyósa is igy kapott több mint 80.000 ft-os nyugdíjat , még hozzá jött a vaksági járadék , pedig látott az öregasszony szemüveggel elég jól.

kisember67 2010.01.25. 14:53:48

@uni1002: volt olyan idő, amikor ahhoz, hogy nyugdíjad legyen az utolsó 5 év bérét hsználták fel. alapnak. amúgy igen a minimál nyugdíj megítéléséhez kellett igazolni az öt évet.

Amúgy én 26 év munkaviszony után keresek 72000-t lehet nekem nem lesz 90 a nyugdíjam????
vagy ha lesz az infláció miatt.
ÉS NEM A NYUGDÍJASTÓL SAJNÁLOM? HANem azt próbálom mEGÉRTetni? NEKIK EZ Már biztos: NEKEM ez a 70 lehet hoolnap NEM IS Lesz.

Viktus 2010.01.25. 14:53:58

@noirp:

Na igen ez amit én is érdeklődve olvasok pl. a helyi megyei újságban ... a vidéki kisnyugdíjasok akiktől kerül-fordul a cigusok ellopnak másfél milliót, két milliót a virágvásárlás, kukoricavásárlás után.

Egyébként egy mára klasszikus iromány a témában:

A járulékfizetők lázadása előtt pár órával
2009.09.16 09:30

Mi garantálja, hogy a mostani fiatal aktív népesség az előttünk álló évtizedekben rezzenéstelen arccal nézi végig egy fenntarthatatlan rendszer szétesését? Valójában semmi, miközben a mostani járulékfizető réteget semmi nem támogatja abban, hogy a társadalmi reprodukció útján igyekezzen fenntarthatóvá tenni a nyugdíjrendszert, pedig az egyetlen járható út a gyermekszámot is figyelembe vevő nyugdíjmeghatározás lenne - véli Dr. Simon Péter. A szerző írását az alábbiakban változatlan formában tesszük közzé.

www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=5&i=121189

kisember67 2010.01.25. 14:55:03

@kisember67: bOCS NEM KÉRDŐJEL, HANEM FELKIÁLTÓ!

uni1002 2010.01.25. 14:55:04

@Kis Hableány: Tévedsz. A fiatalokat lehet a legjobban megvezetni. Őket lehet küldeni a Don kanyarba meghalni, ők lesznek a lelkes katonák, minden hülyeséget bevesznek /tisztelet a kivételnek/ mert ez életkori sajátosság. Még nincs rálátásuk a dolgokra.

Kis Hableány 2010.01.25. 14:55:49

Elég megnézni a lépcsőházat ahol lakom.40 éve is ugyanígy nézett ki és semmi változás.Ugyanez várható az országban is.

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.25. 14:56:50

@Kis Hableány: De csak négy évente, mert akkor szavazótölteléknek kellenek.
Aztán majd nézd meg júniusban, milyen magasságból tesznek rájuk.

kopasztelefonálósbéemvésparasztállat 2010.01.25. 14:57:29

Emberek!

2021-ben már nem lesz magyar az ország!
2021-ben a szerencsésebbek már elhúztak az országból, a maradék pedig szó szerint küzdeni fog a fennmaradásért...

na__most__akkor 2010.01.25. 14:58:01

@pcr:
"A nyugdíj még messze van és meg sem érem , legalábbis remélem, nem itt."

A többiek örömére, akik maradnak (megmaradnak), és ITT akarnak TENNI.

@Kis Hableány:
"Egy ország mely az idősekre épít,nem lehet életképes."

Hát igen. És levegőnél nehezebb dolgok nem tudnak repülni. Van még egy pár ilyen elmélet.

uni1002 2010.01.25. 14:58:26

@Kis Hableány: Nálunk öt évente kifestik a lépcsőházat. Szólj a házmesternek:-)

Erdőtársulás 2010.01.25. 14:59:03

@Viktus: "A népesedéspolitikai célok függvényében újragondoljuk a nyugdíjrendszert, különös tekintettel a mélyülő demográfiai válságra."

Ah ja, a "népesedéspolitikai célok" micsodák?
:-D Ha a célok úgy kívánják, akkor akár le is lehet számolni a nyugdíjasok jelentős részével.

"A pártállami időkben vezető tisztséget betöltött személyek nyugdíját, valamint az alaptalan vagy indokolatlan korengedményes és rokkantsági ellátásokat felülvizsgáljuk"

Nyernek legjobb esetben mondjuk n-szer 5 ezer nyugdíjegységet.

"A gyermeket nevelő és emellett dolgozó anyák társadalmilag hasznos áldozatvállalását az államnak is elismerésben kell részesítenie, ezért az anyáknak nyugdíjkorkedvezményt biztosítunk."

Itt pedig elveszítenek n-szer százezret.

A gyermekektől származó jövedelem-átcsoportosítás egyébként nem a Jobbik ötlete. Magyarországon ezzel Orbán Viktor rukkolt elő még 2001-ben. Gazdasági haszna nem csak a féktelen népesedés elindítása, hanem az is, hogy a kedves nagymamákra testálja azt a feladatot, hogy kifehérítsék a gazdaságot: csak akkor kapnak pénzt, ha ráveszik gyerekeiket a jövedelmük bevallására. Csak elvben persze. Mert miért ne adhatna valaki anyucinak a fekete jövedelméből?
Valós neveléselméleti hatása egyébként szerintem katasztrófális. Egyfelől mert újratermeli a Ratkó- és panelgyerekek nemzedéki jellemzőit, másrészről mert ezt egyedi önérdekből teszi.

Állítsuk meg a ......... 2010.01.25. 15:00:06

Tudod nem a te örömödre te kis pöcs!

Viktus 2010.01.25. 15:00:08

@uni1002:

Te lenni hülye? Na mármost a példádnál maradva a fiatalok nem önként, és dalolva vonultak az Donhoz piknikre, hanem öreg mukik kitalálták, hogy ott fogjuk védeni a hazát miután egy másik öreg muksijai erre kényszerítették a mi öregjeinket. Na mármost kaptak csini behívót, és nem volt olyan kérdés, hogy ki akar vonulni ... ha nem vonultál vittek csak max. muszosnak ami még szarabb tevékenység volt a honvédosdinál.

na__most__akkor 2010.01.25. 15:02:53

@pcr:
" pcr 2010.01.25. 14:59:30
@na__most__akkor:
Tudod nem te örömödre te kis pöcs! "

Jó érv. Kinek, kinek képességei szerint.

Kis Hableány 2010.01.25. 15:03:39

@uni1002: Van a háznak 7 milliója,ennyit gyűjtögettek eddig.De a homlokzat omlik,a víz ihatatlan mert a cső ezerkétszáz éves,lift nincs pedig az aknája megvan.A házban lakók 90%-a nyugdíjas.Írtóznak mindenféle változástól.Ez vár az országra is.

Kis Hableány 2010.01.25. 15:05:39

@ÁkiBáki: Így van.Vagy a cigányok vagy a nyugdíjasok.Más szavazóréteg itt egyszerűen nincs,mert ez egy tetves szar kretén ország.Fiatalok nélkül pedig hamarosan sem nyugdíj sem segély nem lesz és beszopták a faszt.A politikusok is,mert nekik sem lesz adó.Hát ennyire egyszerű.

Kis Hableány 2010.01.25. 15:08:52

A fiatlok nem találnak munkát,mert minden munkahelyen nyugdíjasok ülnek.Nem mint ha rá lennének szorulva a pénzre mert nem.Csak simán egyedülállóak és unatkoznak.A pincsi kutyájukon kívül senkijük sincs és inkább dolgoznak.Elég ha megnézitek a bkv pénztárakat vagy egy takarító céget hogy hány nyugdíjas van.De a kereskedelemben is sokat látni.A gyerekeseknek meg nincs munkájuk egyáltalán.

uni1002 2010.01.25. 15:18:35

@Viktus: Donnál meghalt rokonom visszamaradt naplója bizonyítja, hogy bizony önként és dalolva védték az európai civilizációt /legalábbis úgy tudták/, a hazától ezer kilométerre. A háborúk mindig a fiatalok lelkes bevonulásával kezdődnek.

Erdőtársulás 2010.01.25. 15:20:02

@Viktus: Ismerem a cikket, elég régóta vesézi már publikum, de furcsa, hogy színvonala ellenére a protofilo-n is fent van. Alapvető és súlyos tévedések vannak benne, olyanok, amelyek abból adódhatnak, hogy a szerzőnek alapvető hiányosságai vannak azokon a társadalom és gazdaság tudományi területeken, amelyekbe sikerült belakapnia. Olyan kijelentések és csúsztatások vannak benne, amelyekért egy szociológushallgatót simán elkaszálnak az első vizsgáján. De egy közgazdászt is. Ezekbe sikerült belekontárkodnia a doktor úrnak, aki nyilván nem ezekből doktorált, vagy ha mégis, akkor még az átkosban...

Állítsuk meg a ......... 2010.01.25. 15:21:25

@uni1002:
A tiedé , az enyém nem védte lelkesen.
Egy feleség és egy gyermek várta itthon , nem ment dalolva a csatába.

papillon 2010.01.25. 15:23:31

"Bár én nem tekintem a férjem rokonaimat az én rokonaimnak."
Ez a harmonikus családmodell.

Állítsuk meg a ......... 2010.01.25. 15:26:43

@papillon:
Most nem a harmonikus családmodell a vita tárgya és nem pont az enyém , nem miattam alakult igy , túl hosszú lenne...

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.25. 15:28:56

@Kis Hableány:

Hát én ezt egy kicsit árnyaltabbnak érzem, de nem vethetem el egyértelműen a véleményed.
Ez az általad említett két csoport közel négy millió ember, csaknem a fele a választásra jogosultaknak.
Tudják a politikusok, hogy van miért küzdeni.

Ha az Index főoldalára pillantasz, jelenleg 4 blog és egy főcím, ami erről a témáról szól, úgyhogy van miről beszélni.
Üti is a vasat mindenki.
Gusztustalan.

moncayo 2010.01.25. 15:29:25

Szerintem 2021-re már nem lesznek hazai nyugdíjasok. Kivándorolnak Etiópiába, mert ott jobbak lesznek a megélhetési lehetőségeik.

Kis Hableány 2010.01.25. 15:38:51

@ÁkiBáki: Az egyetlen igazságosság az lenne,ha tényleg csak az szavazhatna aki adót is fizet.

na__most__akkor 2010.01.25. 15:49:56

Mint mondtam, ez egy vicces blog (lenne). Egy igazi viccnek mindíg van némi valóságtartalma (legalábbis a jobb vicceknek). Van értelme tehát néha elgondolkozni.
(Most felejtsük el egy kicsit az egybites agyú "pcr" típusú .. ehm .. izéket, akiknek a szókincse megmaradt a nyolcéves kor szintjén.)

A betegséget úgy hívják, hogy nemzedéki ellentét. Igen régen van, feltehetően még sokáig lesz. Lényege, hogy feloldhatatlan.
A fiatalabbak többé-kevébé összefogva lázadoznak az öregek által képviselt elnyomás ellen. Megöregedve, többé-kevébé összefogva igyekeznek elnyomni az újabb és újabb fiatalokat.

Minden társadalomban, minden közösségben (munkahely, család) ez van. A pártok? Meglovagolják az ellentéteket, mindkét oldalról több-kevesebb eredménnyel. Eközben vannak érdekes kinövések. (Például, ha egy párt nevében szerepel a "fiatal" szó, akkor ezzel húsz év után valamit kell kezdeni. Lényegtelen, persze, de érdekes.)

Miért olyan nagy baj ez MOST és ITT? (Tényleg elég nagy a baj, egyébként.)
Azért, mert enélkül is baj van. Ha pedig baj van, akkor a legegyszerűbb módszer a bűnbakkeresés.
Baj van? A zsidók!
Baj van? Az örmények!
Baj van? A muzulmánok!
Baj van? A keresztények!
Baj van? A zsidók! (Elnézést az ismétlésért, de az előbb európaiak mondták, most meg arabok.)
Baj van? Flamandok, vallonok, cigányok, ukránok, románok, puertoricóiak, buzik, bevándorlók, pakisztániak, MEGINT A MÁSMILYENEK.
Most meg már az öregek is. Megint az öregek, mint az elmúlt kétezer évben állandóan. Előtte is, persze, de arról nincs papír.

Már a barlanglakóknak mennyi bajt okoztak az öregek, mert vadászni nem tudtak, csak a drága mammuthúst ették.
Onnantól kezdve, hogy elkezdték életben hagyni őket, mert hasznos volt, amit tudtak. Véletlenül ez az időpont éppen egybeesik az emberré válással.

Vissza lehet csinálni. Sokan vannak, akik azt szeretnék. Ezeken a blogokon megtalálhatók.

noirp 2010.01.25. 15:54:03

@papillon: Persze hogy nem, de a gond éppen az, hogy akik miatt nyavalygok, nyugdíjba menetelük UTÁN butultak el. Teljesen elszakadtak attól a (valljuk be, nagyon durva) valóságtól, amit most majd az ő szavazatuk tol erre vagy arra. Semmi fogalmuk nincs arról, mi folyik a kertkapun kívül, az emlékeik (vagy a vélt emlékeik) közt élnek, az újtól rettegnek, a külvilágra nem figyelnek, gondolkodni a szemölcseik számán gondolkodnak.
Az aktív barmok meg--gondolom--mennek hőzöngeni az utcára: még megvan hozzá a fizikumuk :P . Meg olvasnak (HVG helyett) Mórickát.

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.25. 15:55:10

@Kis Hableány: Ezzel csak az a baj, ha hatvan leszel, és nyugger, akkor azt mondod: 40 évig fizettem, most már nem vagyok jó? Vagy mi van, és mi van az alapvető állampolgári jogaimmal?

noirp 2010.01.25. 15:57:03

@na__most__akkor: Jaajj már! Arról is 4000-5500 éves cseréptáblákról értesülhetünk, hogy:
--a fiatalok kibírhatatlanok
--nyeglék
--illatos kenettel kenőcsözik a hajukat
--műveletlenek
--tiszteletlenek
--hülyén öltöznek
--elpuhultak
stb

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.25. 15:59:48

@na__most__akkor:

Igen, és ami most folyik az a nemzedéki ellentét politikai síkra ráncigálása, annak érdekében, hogy ki kaparintsa meg a hatalmat.

Ez a baj van szindróma pedig már régi recept, de mindig megeszi mindenki. Látod, nem?

Itt van előttük, ki az oka a bajnak, de nem látják, mert birkák.
Vagy nem akarják látni. Egyszerűbb utálni valakit, valakiket.

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2010.01.25. 16:04:31

@na__most__akkor:

"@Kis Hableány:
"Egy ország mely az idősekre épít,nem lehet életképes."

Hát igen. És levegőnél nehezebb dolgok nem tudnak repülni. Van még egy pár ilyen elmélet. "

Na most akkor képzeld el a repülőgépet ólomból, szárnyprofil nélkül. Kb. ez a mai magyar nyugdíjas szinonímája. Aki megélt 1 vagy 2 világháborút, több önkényuralmi rendszert, általában eléggé kiábrándult/életunt. Haladni már nem akar a korral, nkább begyújt a gáztűzhelynek ha egytálételt melegít, mert a mikro már túl bonyolult, ő így szokta meg. Általánosítani persze nem szabad, de sajnos a többségre igaz, hogy egzisztencia és életkedv nélkül támolyognak jobbra-balra, ráadásul unatkoznak, és mivel egész életükben a komcsizás/zsidózás/nácizás volt a vélemény kinyilvánításának módja (= valahová állni kellett, mert aki sehová nem kötelezi el magát, az előbb-utóbb valakinek az ellenségévé válik, legalábbis akkor ők így lettek nevelve [=terrorizálva]) vidáman mennek a térre óbégatni. Kérdezd meg azonban bármelyiket, hogy akkor mit kellene csinálni, a válasz ez lesz: "Hát azoknak a büdös ...-nak menniük kell!" (kívánt politikai oldallal behelyettesítendő). Ez itt a probléma. Egyszerűen haladni kell a korral, és a nyugdíjasok többsége erre képtelen, nyilván nem 70 évesen fogja megtanulni mire is jó a web 2.0 pl.

na__most__akkor 2010.01.25. 16:07:20

@noirp:
És mi, okos öregek, már 4000-5500 éve próbáljuk megnevelni őket, a kibírhatatlan fiatalokat.

Hiába.

Minden módszer hatástalan, egy kivételével. Meg kell várni, hogy ők is megöregedjenek.

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2010.01.25. 16:11:35

Amúgy ez is nevetséges, miért nem lehet az adófizetéshez kötni a szavazatot (vagy annak súlyozását, pl. ha fizetsz, akkor te kettőt érsz), meg a családi pótlékot? Ok, hogy szolidáris állam, meg minden, csak hát puszira még IMF-hitelt sem adnak, akkor meg miből lesz az ingyen hagyma/burgonya? Aki fizet, az beleszólhat, aki élősködik, az nem. Én pl. különbséget tennék a 45 évesen visszavonult rendőr (aki persze azóta szekusként dolgozik, de a nyugdíjat felveszi), meg a 45 évet becsülettel ledolgozott kisiparos között. Persze így nem lehet totális hatalomra törni, úgyhogy párat még aludnunk kell, mire valaki elég tökös lesz, hogy kimondja : figyelj paraszt - idős vagy fiatal - ha nincs bevétel, ellenben nőnek a kiadások, akkor holnaptól nem 13. havi nem lesz, meg ingyendiploma, hanem kib@szott országotok nem lesz, mert a kínai/francia/amcsi hitelezők inkasszózzák az egészet. Morális válság, az van itt, persze a hírekben nem látom valamiért...

Erdőtársulás 2010.01.25. 16:12:51

@SpeedFreak: Felgyorsultak az események, a technika fejlődése. Az orvostudomány is fejlődött, egyre tovább élnek az emberek, és a felgyorsuló fejlődésbe egyre nehezebben illeszkednek be. Kinyílik a generációs olló. A magyar helyzet leírásodba elég nehéz lenne belekötni.

vilszmisz 2010.01.25. 16:20:14

Nemzeti Lelkiismereti Összeborulás Pártja?
Szépkorúak Tiszteletének Társasága?
Tisztességben Megőszültek Polgári Köre?
Hajlottkorügyi Tanács?
Mi van?

Kis Hableány 2010.01.25. 16:20:29

@ÁkiBáki: Minden középkorú tisztában van azzal a ténnyel,hogy NEM LESZ NYUGDÍJA!
Akár ügyvéddel akár vállalkozóval akár tanárral beszéltem,mindenki felkészült lelkileg erre a tényre!

Hadrianuska 2010.01.25. 16:20:42

@ÁkiBáki: Megoldás? Roppant egyszerű. Ne legyenek különbségek a nyugdíjasok és nyugdíjak között. Minden ember ugyanannyit fizet a benzinért a zsemléért, vagy akár egy szál virágért, függetlenül attól,hogy segéd munkás, vagy egyetemi tanár volt-e. Legyen lineáris a nyugdíjrendszer, kapjon minden nyugdíjas egy meghatározott összeget, mondjuk 85e Forintot és kész. Egyszerűbb az elosztás, mert akik most 200-at kapnak azokéból lehet pótolni az alacsony nyugdíjjal rendelkezőkét.

Szerintetek most kik fognak hőzöngeni?...

Kis Hableány 2010.01.25. 16:22:09

@ÁkiBáki: Ha most jönne egy párt mely azt mondaná hogy annak ad választási jogot aki adót fizet,élből lenne másfélmillió szavazója!

Kis Hableány 2010.01.25. 16:24:36

Ha most nekem pártom lenne,az hótziger hogy ezzel kapmpányolnék és hogy a fiatalok az ország jövője,mert ők termelik ki a nyugdíjakat.Közvetett módon megközelíteném a nyugdíjasokat a választási szövegbe pedig belecsempészném hogy aki a nyugdíjas válaszókkal aka nyerni az mind veszélyezteti a nyugdíjakat.
Mindenki tisztában van vele bármennyire a párna alá dugja a fejét,hogy a rendszer nem fenntartható!

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2010.01.25. 16:26:25

@Erdőtársulás:

Igen, ez így van. A sajnálatos tény, hogy ezt erkölcstelenül meglovagolja az összes politikai oldal. Ha lehetne érdemi beleszólásom (és nem undorodnék a mai magyar mocsaras politikai élettől), biztosan az - amúgy a társadalom megfiatalítását célzó - programom részévé tennék egy időseket intellektuálisan felzárkóztató hadjáratot. Érdekli őket is az internet, csak látják, hogy milyen gyorsan rohan a mai világ, és félnek kérdezni (mert a [:) !] régi mondás úgy tartja, hogy az idősebb bölcsebb is, és milyen ciki, hogy még 70 évesen is tanulna, vagy csak dacból nem kérdez, esetleg "nekem má' úgyis mindegy"). Kérdem én, nem lenne-e jó, ha mondjuk egyes szorzóval szavazna aki az állammal negatív mérlegen áll (felvevő), kettessel aki pozitívan (befizető)? Ez ugyanis azt feltételezi, hogy a sikeresebb (= jobban hozzáértő, ha már a természetes szelekciót is zsebrevágta majdnem teljesen az emberiség...) mutatja az irányt. A magyar társadalom felépítése/sajátosságai miatt még így is csak egyenlő arányban érvényesülne a kivevők/befizetők szavazata...

Kis Hableány 2010.01.25. 16:27:48

A két nagypárt a nyugdíjas szavazókkal való megközelítésénél annyit fog elérni,hogy mégjobban elbinyotalanodik a nyugdíjas mert már nem tudja kire szavazzon kinek higgyen.Ennél biztosabb lenne az a réteg amely viszont 100% hogy a pártra szavazna amennyiben választási jogosultsága csak annak lenne aki adót fizet!
Az elbizonytalonodott nyugdíjas meg rászavaz majd a zöldekre,csak hogy leadja voksát.Vagy nem megy el szavazni mert nem tudja kinek higgyen már!

KungMester (törölt) 2010.01.25. 16:28:00

Majd ha elítélik az első tb.- és nyugdíjjárulék potyautast, na akkor érdemes lesz elgondolkodni.
Pillanatnyilag értelmetlen azon rugózni, hogy kevés az aktív és sok az eltartott mert aki most nem fizet járulékot, az később nem kérhet nyugdíjat sem. Tehát qrvára nem rombolja statisztikát. Ő egyszerűen nincs.

kvadrillio 2010.01.25. 16:28:35

Egyet azért leszögezhetünk:

Ebben az új, 20 éves társadalmi rendszerben van Magyarországon kb 1-1,5 millió milliárdos, multimilliomos. Azért lehetnek azok, mert a többség nem lehet az, vagyis az ő kárukra lettek azok, akik.
Majd ők szépen elmennek megszavazni a jelenlegi qrzust !
Én másra szavazok ! :)))
Aki meg itt óbégat a törvényes járulékukat évtizedekig fizető nyugdíjasokra, de a milliós fizetésűekre, százmilliós végkielégítésűekre nem, az is menjen majd savazni ! :O)

papillon 2010.01.25. 16:31:40

@noirp: Sajnos ez durva általánosítás.
Azért furcsa, hogy van aki azért siránkozik, hogy a nyugdíjasok elveszik a fiatalok elől a munkát (aki elől ilyen könnyű elvenni, az lusta munkakerülő), mások meg azért átkozódnak, hogy a nyugdíjasok potyáznak. (Persze mert ilyen se..fejeket is fölneveltek.)(Oktatás, ösztöndíj, segélyek, egészségügy (elvileg ingyen), meg csak úgy jött a Jóistenkétől.)

Kis Hableány 2010.01.25. 16:31:53

@KungMester: Fel kéne már állítani a tb kommandót is,aki kiszűri a nem beteg táppénzen lévőket és a tb-t jogtalanul haználókat és maximálisan behajtja rajtuk a tartozást!

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2010.01.25. 16:31:59

@SpeedFreak:

U.I. : Ezzel mellesleg az idős/fiatal-, kisebbség/nagynemzetiöntudatúfiatalpotyautas-kérdés is megoldódik, hiszen minden rétegben van aki pozitív és van aki negatív egyenleggel áll az állammal szemben...

Hadrianuska 2010.01.25. 16:32:18

@Kis Hableány: A gond az, hogy egy ügyvéd, vagy jól menő vállalkozó tud félre tenni, én meg nem...

papillon 2010.01.25. 16:37:09

"amennyiben választási jogosultsága csak annak lenne aki adót fizet!"
Na akkor lenne csak nagy a hörgés!

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.25. 16:40:06

@Hadrianuska:

Az ausztráloknál ez megy. Mindegy, hogy utcaseprő voltál, vagy igazgató, heti x, és kész. Ha mindig jól kerestél, akkor kell lenni annyi megtakarításodnak, melyből tudod az általad megszokott életszínvonalat finanszírozni, ha kevésbé kerestél jól, akkor is kell legyen megtakarításod, vagy biztosításod, + a heti x, amiből nem halsz éhen. Állambácsira senki nem számít, mert nem lehet.
Persze mindenhol eltérőek a szociális modellek, de a mi berendezkedésünk ebből a szempontból is különleges.

papillon 2010.01.25. 16:40:38

@Hadrianuska: Hát a tisztelt képviselők. Ők nagyot buknának, mint menő (hivatásos?) adócsalók.

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.25. 16:41:03

@Kis Hableány: Igen csak az a baj, hogy mindjárt veszít kb. négy milliót.

Szodoma-Gomorra 2010.01.25. 16:43:34

Hát szomoru amiket itt olvasok.Egymás torkának ugrasztota ez a kapzsi ország hatalmon levő vezetése a nemzedékeket.Emberek!! Könyörgöm legyünk okosabbak náluk, ha nem is gazdaságpolitikából,de emberségből. Mindenki volt gyermek, szülő és kivánom hogy legyen nyugdijas is. Ne egymást bántsuk, hanem azért emeljünk szót, hogy ne legyen akkora külömbség az emberek között.Én elismerem a tudást, az iskolázottságot, de azt nem tudom elhinni,hogy egy ember ha 4-8 évvel többet tanulhatott, milliókkal többet ér a másiknál. Mindenki munkát végez. Ki ilyet, ki olyat. Mindegyikre szükség van , egyiket sem lehet nélkülözni. Dehát a minimálbér, és a milliós fizetések, jutalmak végkielégitések közötti külömbség vérlázitó. Számomra egyik ember nem érhet ennyivel többet a másiknál.Tudom, ennek sok összetevőjevan, hallom is az érveket, de számomra sohasem lesz ennyivel értékesebb ember a ygárigazgató, aki mellesleg jóbarátom, mint a dzomszéd néni, aki felnevelt 4 gyermeket, iskoláztatott, majd egyedül nevelt, minimálbérből az idén nem tudott tüzelőtvenni. Jó magam Érettségiztem,1o éve még öztisztviselőnvoltam, mostmár oda nem kellek,10.évet lehuztam 55 évesen 3 müszakban,hogy a kislányom egyetemre járhasso. Lehet hohy ha majd végzett Ő is ki akarja irtani a nyugdijasokat? Egyet szeretnék kétdezni még, ha valaki válaszolni tud nekem .70 éves koromig fogok 3 müszakban, szalagmunkán dolgozni, ahol a kezem nem állhat mes egy percre sem.Két óránként 5 perc szünet.Amikor már most,55 évesen 40 év munkaviszony után alig tudok fellépni a buszra, ugyanis kicsi falumból napi +1-1 óra az utazás is? Nekem ne mondja senki hogy "egyéni probléma," mert ezreket érint, azt már ki sem merem mondani, hoy mukásokat, mert ez a szó mintha már nem is létezne, velünk sem törődik ám senki.Hát én nem haragszom ezért rátok fiatalok, csak ugyan olyan békés nyugodt öreg kort kivánok nektek, amilyet most Ti harcoltok ki nekünk. Ne gyülölköddenek a nemzedékek egymásra, mert az önző politikusok mindha csak ezt akarnák!!!

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2010.01.25. 16:44:25

@kvadrillio:

Azért ez erős kicsit. Mindenki valaki kárára keres, mert ha te valahol dolgozol, akkor "foglalod valaki más munkahelyét". Amúgy nem azzal a - mondjuk erősen eltúlzott 1 millió - jómódú vállalkozóval van a gond, hanem azzal a 2-3000 mutyistával, akik 20 éve képtelenek lemondani a mézesbödönről és egymással kollaborálva kilapátolják a pénzt az - egyébként régóta racionalizálásra szoruló (akár privatizálással) - állami vállalattól. Még hogy vasutas sztrájk, meg BKV sztrájk! Egy épeszű országban rég hazazavarnák ezeket, mondván: egy élősködő cég sejtjei vagytok, ti is segítetek a "fejeseknek". Nem értem miért kell a MÁV/BKV duót megtartani állami cégnek? Talán inkább a TB maradhatna. Ok, hogy stratégiai pont a logisztika, de kérem, ha egy cég veszteséges, akkor ott gondok vannak. Az, hogy a vasutasnak/BKV dolgozónak van pofája kiállni óbégatni, kissé szánalmas, ha én hivatkoznék úgy, hogy azért nincs bérletem/jegyem, mert ez NEM szolgáltatás, a pénzemért semmit nem kapok (hacsak nem egy lenéző pillantást a pálinkaszagú ellenőrtől). A fejekben van itt a probléma, miért kell alapértelmezettnek venni, hogy a MÁV az nem épít le, meg a BKV is csak nyeli a pénzt!? Ha már a kapitalizmusra vágytunk éveken át, el kell fogadni a játékszabályokat. Ugyanez érvényes az átlag magyar ember jogok/kötelezettségek egyensúlyára. Élni akarok minden jogommal, de hogy tegyek érte? Áhhh, azt nem, nekem olyan rossz, miért megint én fizessek? Fizessen az állam! És kedves polgártárs: azt ki fizeti ön szerint?

papillon 2010.01.25. 16:44:43

@Hadrianuska: Hát azért ez visszakézből mocskos demagógia. Azért a tisztelt kommentezők közül is többen kifejtették, hogy milyen ocsmány trükkökkel jutottak nem kevesen nyugdíjjogosultsághoz. Adjunk nekik még több előnyt! Na ne már !

Kis Hableány 2010.01.25. 16:49:54

@ÁkiBáki: A 4 millió ami totál bizonytalan hiszen vagy elszedi a másik nagy párt előle vagy el sem megy szavazni mert annyira belefásul a választási kampányba.Na és bele lehet csempészni a választási szövegbe egy olyat,amitől kiüti a frász a nyugdíjast és elrohan és rádszavaz.D

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2010.01.25. 16:54:29

@Szodoma-Gomorra:

Megértem és tisztelem ezt a hozzáállást. Mint említettem, nem a nyugdíjas/fiatal a lényeg, hanem a kivevő/befizető viszony. A másik pedig, hogy amit az önök fizetéséből anno az állam félretett nyugdíjaikra, azt sajnos/szerencsére nem készpénzben tárolták, hanem befektették állami vállalatokba pl. Az más kérdés, hogy - többek között az önök generációjából - a hatalom közelében lévők ezt ügyesen eltűntették. Nem a szolidaritás beszüntetésére apellálunk, hanem arra, hogy az a nemzedék, akik a "mindig eltart majd az állam" mottónak a jegyében nőttek fel, nyelje le, hogy ők a rendszerváltás vesztesei. Nem lehet a jövő nemzedékeit a nyudíjrendszer oltárán feláldozni. Ha teszem azt választhatna, hogy a kedves lánya kapjon több támogatást az élethez, vagy ön (ok, a családban marad, de mondjuk, hogy elvonatkoztat ettől), mennyire lenne önfeláldozó? Nagyapám sem lázadt, hogy pont akkor volt katonakorú, amikor a Don-kanyarhoz küldték. Úgy emlegette: őrült kor volt, kár volt beleszületni, jó, hogy nektek már nem kell, fiam...

Kis Hableány 2010.01.25. 16:54:47

Csinálnék sokkoló tv reklámokat ami ráébreszti a nyugdíjasokat hogy a fitaloké a jövő mert őnélkülük a nyugdíj sem biztos.Sem az egészségügyi ellátás.

papillon 2010.01.25. 16:56:48

@Szodoma-Gomorra: Végre valami normális hozzászólás !

papillon 2010.01.25. 17:04:30

@Kis Hableány: Mi tart vissza a nagy ötlet megvalósításától? (Nyilván, hogy sok pénzbe kerül. Sajnos más is.)

ÁkiBáki (törölt) 2010.01.25. 17:08:06

@Kis Hableány: A nyugdíjas az aki nem fog belefásulni, és a legbefolyásolhatóbb, mivel neki egyetlen dolog a tét, - amennyiben érzelmileg nem befolyásolt - hogy ki garantálja neki az aktuális emeléseket és egyáltalán a nyugdíj biztonságát.
Ha elhiszi, hogy akár ez vagy az az oldal elvesz tőle, az bukik. Csak mint 2002-ben.

karolyist 2010.01.25. 17:08:50

1, Maximálni a nyugdíjakat a mindenkori minimálbér 2x-esében.
2, Szocializmusban ledolgozott évekért egyennyugdíj jár. Évenként 1000 Ft.

papillon 2010.01.25. 17:45:37

@Kis Hableány: Egyébként ezt a nyugdíjasok nagyobb része Bölcsességed nélkül is tudja. Egyébként nem tanulta/dolgozta volna végig az életét, hogy eltartsa a családját, meg taníttassa a gyerekeit (akik közül most sokan hozzád hasonlóan "megvilágosodtak"), meg most is tutujgatja az unokáit, és fizette (vagy levonták tőle) azokat a járulékokat, ami a mai árakon tényleg kevésnek tűnik, de nagyon más volt a pénz/áru értékarány. Hogy a pénzt sikerült olyan faszán elinflálni, hogy nem csak a fillér, de az egy- és kétforintos is értelmetlenné vált, nem kifejezetten a mai nyugdíjasok bűne.
Egyébként világos, hogy most is minden párt a nyugdíjasokat hülyíti, hiszen nekik ígérhetnek, nem kerül sokba, egy részük időközben úgyis felfordul, ha meg nem teljesítik az ígéretüket ki kéri rajtuk számon? A nyugdíjas társadalom a leggyengébb érdekérvényesítő réteg. Csak választáskor fontos. Lehet nekik mindent mondani. Lásd ellenpéldaként a BKV-t. Azok tudtak kemények lenni, mert van mögöttük gazdasági érdek.

Oxy 2010.01.25. 18:08:25

Az egészről a véleményem: Háp-háp-háp!

papillon 2010.01.25. 18:16:39

@Oxy: Nem rossz a kacsapecsenye.
De nem szeretem az olyan ürgét, aki csak hápogni tud. Legalább ugasson és károgjon is.
Idegen nyelveket tanulni nagyon fontos.

jog-ász 2010.01.25. 18:22:06

amugy mi értelme az ilyen irásoknak?most ez poén?annak unalmas.

papillon 2010.01.25. 18:32:32

@jog-ász: Végül is nem sok. Csak egymást fikázzuk, és frusztrációinkat próbáljuk másokra kenni.
De ezt a jogunkat ne vond már kétségbe. Nem kell benne részt venni.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.25. 20:19:06

@Kis Hableány: @papillon: Nem kell sok pénz. egy nagy ötlet kell, 1 kamera, haverok akik segítenek és youtube. Aztán már csak felpörgetni a nézettséget, hogy valamelyik csatorna műsora (Fókusz?) felfigyeljen rá :)
Ingyé belehet kerülni a TV-be, csak ütős cucc kell.
A cél jó :)

csillagház 2010.01.25. 22:32:28

Az utóbbi nyolc évben sok tízezer állami alkalmazottat kényszerítettek idő előtti nyugdíjba. Olyanokat, akik bőven nem voltak sem 62, sem 64 évesek, akik tudtak volna még dolgozni, ha ki nem rúgja őket MSZP-SZDSZ kormányunk, hol konvergencia program címén, hol azért, mert azt gyanították, ellenzéki kapcsolataik vannak. Ezek az emberek az életben vesztesek lettek, komoly anyagi gondokkal küzdenek, sohasem fognak a két (volt) kormánypártra szavazni. Olyas valaki írta ezt, aki ledogozott kemény munkával 40 évet és most tüzelőre sincs pénze. Nem mindenki él gáz- vagy távfűtéses lakásban, nem mindenki HITHŰ bolsi, aki nyugdijas.

farkasbela 2010.01.25. 22:35:37

@Szodoma-Gomorra:

Jó látni, hogy még emberek is élnek a Földön. :)
Sajnos sok itt a gyűlölködő, "a pénz az istenem" lény. Fura egy lelkek, az már biztos, s valószínűleg a nyugdíjaskor számukra nem lesz megterhelő, nem érik meg, ennyi indulat, stressz mellett az okoskodók.

csillagház 2010.01.25. 22:40:10

@Kis Hableány: Tévedsz, ezek 90 %-ban rokkant nyugdijasok, akik a nagy nyugdijuk miatt (havi 30-40 ezef ft) kénytelenek munkát vállalni, vagy pedig ledolgoztak egy életet és kapnak 60-70 ezret! Nem a nyugdijasok rabolták le az országot és loptak el mindent! A felső tízezer honnan vette a milliárdjait?!

farkasbela 2010.01.25. 22:41:08

@csillagház

Bizony van akinek még kenyeret is úgy kell vinni, hogy tudjon valamit enni. :( 42 év meló után! Sokan el vannak tévedve a nyugdíjkérdésben, azt hiszik, hogy a nyugdíjasok milliomosok, pedig sajnos sokat ismerek, akinek bőven 50 ezer alatti a nyugdíja.
Nos a pénzimádó nagyszájú hőzöngők még ezt is sajnálják.

Más kérdés: az ellátórendszereket valóban át kell alakítani, de annak nem a gyűlölködés a kiindulópontja.

Üdvözlettel, egy 30-as adófizető magyar állampolgár.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.25. 22:48:21

@farkasbela: Én meg nem egy embert ismerek aki havi 40-50 közt kap _fizetést_ 8 órás munkáért.

csillagház 2010.01.25. 22:53:29

@farkasbela: most lehetne mondani, hogy akkor honnan van netem és egyáltalán, hogyan érthetek hozzá? Aki közszolgálatban dolgozott, azokat kötelezték, hogy végezzenek el tanfolyamot. EU parancs: utána villámgyorsan kirúgták. És negyven év után, főiskolai diplomával van 82 ezres "hatalmas" nyugdijam. A gép a fiaméké, a net is, de ő meg decemberben lett munkanélküli. 32 éves, szállodai szakember, "elprivatizálják" az állami hoteleket, mindenkit utcára dobattak. Ő sem fog soha MSZP-re szavazni. És ott a két gyerek, az kit érdekel a felső tízezerből, hogy velük mi lesz? Nem a nyugdijasokat kellene támadni, hanem ezt a korrupt, aljas tolvajbandát. Ali baba és a negyven rabló ezekhez képest ártatlan bárány.

farkasbela 2010.01.25. 22:58:00

@csillagház

Azt hiszem én nem támadtam a nyugdíjasokat :), és Önt sem vontam kérdőre.
Most értetlenkedek, nem tudom tudom miért nekem lett címezve, de az utolsó mondatokkal egyetértek.

csillagház 2010.01.25. 23:01:31

És a legfontosabb:a környéken sok a kopott ruhás, ágakat gyűjtögető, a boltban, piacon a legolcsóbb árut (pl. pulykafarhát 68 ft kilója, nem a kutyának veszi) vásárló kisnyugdijas. Ledolgoztak egy életet és nyomorognak! A neten nem fognak megszólalni, gépük sincs, nem is értenek hozzá. Helyettük is leírom: elég volt a pártok és a tolvajok hazugságaiból, számoljanak el minden fillérrel, amit lenyúltak a közvagyonból. És rágjanak (ha maradt még foguk) ŐK száraz kenyeret, küzdjenek az egyre nagyobb számlákkal, a borzalmasan nagy inflációval és a hideg téllel, a fűtetlen lakásokban. Csak egy hónapig próbálják ki, majd megtudnák, mit jelent ez?

farkasbela 2010.01.25. 23:02:36

@kitvalasztanal.hu

Olyat én is aki 60 körül kap. És valóban ez lesz itt a baj, hogy az árak most már közel európai szintűek, de valahogy a bérek nem akarják még az árnyékát sem megközelíteni a nyugatinak.

Amiben még jók vagyunk: egyre több az idióta.

No megyek, választok ezen a héten is. :)

csillagház 2010.01.25. 23:08:55

@farkasbela: Nem személy szerint Önnek, hanem a "sok verjünk agyon minden nyugdijast" stílúsú ifjú titánnak szólt ez. A felső tízezer nyugdijasai 200-300 ezret kapnak, luxus lakásokban, luxus körülmények között élnek. De ez a réteg nagyon kicsi, a többség nyomorog. És amikor ez a kisnyugdijas megsajnálja a még nyomorultabbat és a kevésből ad neki, azt a feltételezett NAGY VAGYONÁÉRT képesek agyonverni. Aztán kiderül, hogy tíz tojás és ötezer ft. volt a NAGY VAGYON... Na én ezeket a gyilkosokat ott helyben felhúznám az első fára.

farkasbela 2010.01.25. 23:24:20

@csillagház

Értem, és megértem.
Valószínűleg a "sok verjünk agyon minden nyugdíjast" stílusú ifjú titán nem olyan környezetben él, ahol a nyugdíjasok problémáival találkozhat, vagy ha igen, akkor eleve lenézi az idősebbeket.
Egyáltalán a megmondó titánoknak valószínűleg ez a legnagyobb problémájuk, nem az, hogy össze kéne vágni vagy vágatni a tüzifát, már ha egyáltalán van miből megvásárolni.

Picitures doktor 2010.01.26. 07:11:28

@Kis Hableány: Próbáltad már kézbevenni a meszelőt?Az ember tüneményes dolgokat tud művelni vele.

Állítsuk meg a ......... 2010.01.26. 08:19:20

@na__most__akkor:
Tuti , hogy én nem építenék rád semmilyen vállakozást .
Neked az agyadra ment az okoskodás .
Nem vagyok számítógép!!!!!!
Ez egy vicces blog?
Lehet , hogy annak akarta az írója , de sajnos nem sikerült.
A nagyterjedelmű agyaddal(bár aligha lehet barázdált) kutasdddd tovább a társsadalmat , főleg a saját , önmagától elszállt képviselőit , mint amilyen te is vagy.

Ja ez csak egy vicc volt , nevess te is:))))

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.01.26. 08:40:07

10/10és LOL, de inkább :(

Amúgy ezmiez, hogy 2021-ben is lesz még BKV? Nebassz már fel agyilag...addigra már a só is elbomlik, amivel a helyét beszántották.

2010.01.26. 08:40:29

@Kis Hableány:

Az, hogy csak a jarulek, adorendszer kikerulesevel mukodhet egy vallalkozas eloszor csak ugyeskedes volt, azutan rendszerre valt, es a vege az lett, hogy a bejelentett alkalmazottakon kivul nem sok adot fizetnek... Ezert nincs penz nyugdijra sem, az adorendszert kellene megreformalni, nem (csak) a nyugdijrendszert...

recommented 2010.01.26. 08:43:28

@farkasbela:

"Sokan el vannak tévedve a nyugdíjkérdésben, azt hiszik, hogy a nyugdíjasok milliomosok, pedig sajnos sokat ismerek, akinek bőven 50 ezer alatti a nyugdíja."

Aki 50000 alatti nyugdíjat kap, az nem is dolgozott rendesen, kevés a ledolgozott éve, vagy egyszerűen nem volt bejelentve. Azt nem tudom sajnálni, a legtöbbje magának köszönheti. Ha valaki csak a minimálbért kapta, és ledolgozott pl. 40 évet, annak is 70000 feletti a nyugdíja.

A megoldás első körben a minimál- és maximálnyugdíj bevezetése. Minimálnyugdíj: a mindenkori minimálbér összege, maximálnyugdíj: a mindenkori minimálbér kétszerese. Aztán a rendszer majd átalakul magától. Nekem jelen helyzet szerint több mint 30 évem van még a nyugdíjig, akkorra az állami nyugdíj valószínűleg teljesen megszűnik, vagy egészen minimális mértékű lesz. Ez van. Ugyanúgy el fognak veszni a befizetéseim. Az biztos, hogy jelenlegi rendszer már is nehezen tartható fenn, nemhogy 30 év múlva.

Amúgy fura ország az, amelyik a nyugdíjasait támogatja, a fiataljait (akik nélkül a nyugdíjasoknak sincs esélyük a normális életre) egyáltalán nem. És ezt nem a nyugdíjasok ellenében mondom, hanem éppen értük.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.01.26. 08:53:13

@SpeedFreak: Az adófizetés mértékében súlyozott szavazás a lehető legborzalmasabb ötlet. Így is a dagadt, szivarozó péneszsákok irányítnak mindent a lobbykon keresztül, ezután már hivatalosan is így legyen? Nemár.
Viszont benne vagyok az általános választójog eltörlésében.
Regisztrálni kelljen a szavazáshoz, egy nagyon-nagyon egyszerű teszt kitöltésével. Olyan kérdésekkel, hogy pl. soroljon fel két szomszédos országot, melyik földrészen található Magyarország, ki a jelenlegi miniszterelnök, stb. Aki ezt a tesztet nem ugorja meg, az mi a f*szról szavaz, amikor fogalma nincs arról, mi folyik körülötte?
A 18 éven aluliakat, és a gyengeelméjűeket miért nem engedik szavazni? Mert fogalmuk nincs róla, mi folyik körülöttük. Akkor a 18 éven felüli segghülyéket miért engedik szavazni? Ja, mert őket könyebb egy száraz kiflivéggel megvenni. Hipokrita baromság.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.01.26. 09:05:42

SZAVAZATI JOGOT AZ ADÓZÓKNAK. és CSAK az adózóknak. még ha nyugdíjas is!

csillagház 2010.01.26. 12:11:33

@recommented: Látszik, hogy túl fiatal vagy, gőzöd sincs arról, milyen volt az élet az Átkosban! Ott MINDENKINEK dolgoznia kellett, mert aki nem akart, az KMK-s lett (közveszélyes munkakerülő), ott nem lehetett magamutogató celebségből megélni. Ott papíron mindenki dolgozott és mindenki után vonták a járulékokat! És voltak anyák, akik felnevelték a 3-4 (vagy több) gyereküket, nem kaptak nyugdijat (mert nem dolgoztak), csak a férj valami kis kiegészítést utánuk. És persze a Tsz-ben dolgozók: ők azok, akik több évtizedes nehéz mezei munka után minimális nyugdijat kaptak, illetve kapnak a mai napig. Nem azért mert nem akartak dolgozni! És a rengeteg rokkantnyugdijas, akinek jó része valódi beteg, ők vajon mennyit kapnak?! Vagy dobjuk őket a gázkamrákba, nincs szükség a rokkantakra? Hol élsz apukám, biztosan vigyorogva írogatsz a méregdrága luxus lakóparki palotádból, a méregdrága laptopodról, fogalmad sincs arról, hogy pl. 1968-ba 1500 forint egy kezdő szakmunkásnak nem is volt rossz fizetés!
Nem azért alacsony sokak nyugdija, mert nem dolgoztak, vagy nincs elég évük, hanem azért mert régen mentek nyugdíjba. És rajtuk az MSZP könyöradománya a 90 éven felülieknek(!!!) már nem segít, mert lassan más se lakásuk, se ruhájuk, semmijük nem marad. Eladják, mert élni kell, mert orvosra kell, mert messziről és magasból letojják őket az ilyen "baloldali értékeket" hírdető, valójában neoliberális, nagytőkés pártok. És mert timbuktui fizetések és nyugdijak mellett az árak EU szintűek. És egyre magasabbak.

klikk ide · http://www.ejatekok.com/ 2010.01.26. 16:53:08

2021 ????
2012-vel akkor mi van????

pizs (törölt) 2010.01.26. 18:15:29

@Kis Hableány: Mert a fiatalok b...k dolgozni, válogatnak, nem értenek egyáltalán az aktuális munkakörhöz, mert nem tanulták! Tanulni, dolgozni derogál. Kivéve akik nem...
IGAZA VAN "CSILLAGHÁZ" kommentezőnek!
De futok innen, mert megint felizgatom magam, mint tegnap és tegnapelőtt másik 2 blogban. Még kórházba kerülök infartussal!
De én élni szeretnék, élni ebben a "k...a" országban!!!...

Bandibacsi34 2010.02.07. 02:43:18

Ez a "bezzeg az ifjúság" már nagyon unalmas. Akkor is volt, aki irodában, gyárban lógott,meg ma se csak léhűtök vannak.
JA és ugye a munkahely feladata a betanítás...
Azért valljuk be, úgy volt tervezve a rendszer, hogy aki mezőgazdaságból élt, az öregkorában is dolgozott a szocializmus előtt is, vagy a gyerek(ek)folytatták a munkát(a saját háztájin, ami azért nem volt elhanyagolható, persze akkor még nem voltak ilyen igények, hogy TV, gáz meg villany...). De a Horthy korszakban is csak magánnyugdíj biztosítások voltak, meg némi támogatás az állami alkalmazottaknak, a többieket meg magasról le... Az USA ban most is hasonló a rsz. Jó kérdés mi legyen.
Persze normális fizetés kellene, meg nyugdíj az árakhoz képest, de az sohasem lesz(kivéve odafenn).
Aki ma fiatal ne számítson se állami se magánnyugdíjra. Inkább éljen, vagy fektessen külföldi alapokba.

Bandibacsi34 2010.02.07. 02:46:19

A nyugdíjasok akkor fognak tüntetni, amikor Bin Laden lesz az USA elnöke....

Veronikamama 2010.02.08. 18:20:52

@Kis Hableány: Talán ezért nincs munkád, mert a stilusod kritikán aluli.
süti beállítások módosítása